Idea Bank przygotował zaskakująco wysokie oprocentowanie na lokacie dla nowych środków.
W czasach, gdy trudno znaleźć depozyty z jedynką na przodzie, propozycja Idea Banku wyróżnia się. To aż 2,9% w skali roku, które można uzyskać na wybrany przez siebie okres - 1, 2 lub 3 miesiące. Po aktualizacji w dniu 24.09.: do 2,2% w skali roku.1q
Gdy w nazwie lokaty w Idea Banku pojawia się "Plus" to oznacza, że z propozycji skorzystać mogą wyłącznie osoby, które posiadają lub dopiero otworzą konto osobiste w tym banku (które na szczęście prowadzone jest za 0 zł bez warunków).
Przydatne dokumenty:
Gdy w nazwie lokaty w Idea Banku pojawia się "Plus" to oznacza, że z propozycji skorzystać mogą wyłącznie osoby, które posiadają lub dopiero otworzą konto osobiste w tym banku (które na szczęście prowadzone jest za 0 zł bez warunków).
Lokata na Nowe Środki Plus - główne cechy
- oprocentowanie (stałe):
2,5% 2,9%(po aktualizacji oferty) w skali roku: - 2,2% w przypadku lokaty 1-miesięcznej;
- 2,1% na 2 miesiące lub
- 2,0% na okres 3 miesięcy;
- minimalna kwota: 500 zł
- maksymalna kwota: 1 000 000 zł (aczkolwiek zwróć uwagę, iż Bankowy Fundusz Gwarancyjny chroni nasze oszczędności w każdym banku do kwoty będącej równowartością 100 tysięcy euro - i o tym limicie należy bezwzględnie pamiętać);
- dodatkowy wymóg: konieczność posiadania (lub założenia) konta osobistego w Idea Banku (Konto Idealne w tym banku prowadzone jest za 0 zł bez warunków).
Promocyjna lokata ma być dostępna do odwołania. Wpłacenie środków na Lokatę Na Nowe Środki Plus możliwe jest wyłącznie z konta osobistego w Idea Banku.
Przez nowe środki bank rozumie nadwyżkę środków na kontach (osobistych i oszczędnościowych), lokatach, rachunkach lokat strukturyzowanych oraz innych produktów posiadanych w Idea Banku na koniec 20. dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc kalendarzowy, w którym nastąpi założenie lokaty (wpłacenie środków).
Jeśli Lokatę na Nowe Środki Plus w Idea Banku będziesz zakładać we wrześniu, to datą odniesienia będzie 20.08.2020 r. Jeżeli na tamten dzień saldo Twych środków w Idea Banku wynosiło 0 zł, to teraz sytuacja jest klarowana i każda wpłata zaowocuje promocyjnym oprocentowaniem.
Jeśli Lokatę na Nowe Środki Plus w Idea Banku będziesz zakładać we wrześniu, to datą odniesienia będzie 20.08.2020 r. Jeżeli na tamten dzień saldo Twych środków w Idea Banku wynosiło 0 zł, to teraz sytuacja jest klarowana i każda wpłata zaowocuje promocyjnym oprocentowaniem.
Jeżeli jednak jakieś środki znajdowały się na Twych rachunkach lub lokatach w Idea Banku na dzień 20.08.2020 r., to teraz trzeba trochę policzyć. Jak to zrobić? Przykładowo: jeżeli była to kwota 2 000 zł, a teraz masz zamiar otworzyć lokatę na nowe środki w wysokości 8 000 zł, to w tej sytuacji w dniu założenia Lokaty na Nowe Środki Plus musisz posiadać w Idea Banku co najmniej 10 000 zł (z czego 8 000 zł "nowych środków" przeznaczysz na założenie lokaty, a 2 000 zł "starych środków" utrzymasz na jakimś innym rachunku lub lokacie, ale innej niż ta dla nowych środków).
Zwróć jednak uwagę na jeszcze jeden zapis z regulaminu promocyjnej lokaty:
"Za Nowe Środki nie uważa się środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach Lokat NA NOWE ŚRODKU PLUS oraz HIT PLUS opłaconych między dniem, w którym wyliczane jest Saldo Bazowe [czyli 20.08. - przyp. Mr. Złotówa] a dniem, w którym nastąpił rzeczywisty wpływ środków na rachunek danej Lokaty NA NOWE ŚRODKI PLUS, dla której wyliczane są Nowe Środki"
Informację o kwocie jaką możesz zdeponować na promocyjnym oprocentowaniu znajdziesz też na drugim etapie składania wniosku o lokatę poprzez bankowość internetową.
💡 Jeśli nie łapiesz się na promocyjne oprocentowanie w Idea Banku, sprawdź inne promocje dla oszczędzających: w mBanku uzyskasz 2,5% w skali roku na 4 miesiące + premię do 140 zł, a w Banku Pekao czeka 2% na koncie oszczędnościowym i bonusy do 150 zł.
O najlepszych lokatach, nawet tych pojawiających się okazjonalnie, dowiadywać się możesz dzięki newsletterowi. To niezawodny sposób otrzymywania informacji o promocjach bankowych (a przy tym zero spamu):
Przydatne dokumenty:
Coś czuję że to będzie moja ostatnia lokata w Idea Banku...
OdpowiedzUsuńBardzo możliwe, ciekawe jaki bank ich przejmie ...
Usuńzalogowałem się o 9:00 24.09 i było na 1 miesiąc 2,2 % - czy coś się zmieniło?
UsuńTak, zmieniło się oprocentowanie :)
UsuńMoże jeszcze będą podnosić?
OdpowiedzUsuńWłaśnie to zrobili - teraz jest 2,9% :)
UsuńJeśli lokata będzie trwać n 2 mies., to 2,9% należy podzielić rzeź 6,czyli faktycznie zyskamy 2,9:6=0,48%.
Usuńminus podatek "Belki"
Usuńminus podatek od podatku
UsuńIle jest dni na wpłatę środków?
OdpowiedzUsuńŚrodki muszą być już na koncie. Tylko wtedy da się założyć lokatę.
UsuńCzy zerwanie lokaty oznacza brak odsetek?
OdpowiedzUsuńTak.
UsuńTak, przedterminowe zerwanie lokaty oznacza zwrot kapitału (bez odsetek).
UsuńCzy jest szansa na założenie konta do jutra? Czy przelew weryfikacyjny do otwarcia konta idzie przez elixir, czy pay-by-link?
OdpowiedzUsuńJa założyłem konto od ręki z poziomu systemu transakcyjnego bo miałem dostęp do logowania przez Idea Cloud z racji lokat jakie tam zakładałem kiedyś.
Usuńidea tonie -prawie jak amber gold ,a ryzykowac 100k dla 37 zlotych troche to nie teges.
OdpowiedzUsuńCo ty porównujesz i o jakim ryzyku piszesz?? Tu masz BFG.
UsuńNie padnie przez te 3 miesiące Idea Bank? ;) Tym bardziej, jak teraz się Ziobro zabrał za Pana L. Cz. ;)
OdpowiedzUsuńAle czym się martwić jeśli jest BFG? Dostaniesz kapitał + odsetki. Max w ciągu 7 dni
UsuńNie zdąży upaść w takim krótkim czasie (najpierw byłby zarząd komisaryczny), a gdyby nawet upadł to do 400 000 PLN mamy gwarantowane w BFG i zwrot kasy z odsetkami w ciągu 14 dni od daty upadłości.
UsuńNotabene, Amber Gold nie miał żadnych gwarancji poza obietnicami właścicieli.
SKOK-i też nie miały żadnych gwarancji BFG :)
UsuńZ BFG dostaniesz tylko sam kapitał, bez odsetek.
Usuń@Anonimowy 22 września 2020 09:28, BFG zwraca kapitał wraz z odsetkami. Zachęcam do lektury wpisu o BFG (link w opisie lokaty).
Usuńjuż raz przerbiałam upadek banku i wypłacili mi wszystko z odsetkami. Jak słyszalam, że cos tam się źle dzieje, to miałam zabrać kasę ale ostatecznie zostawiłam i dobrze, bo w ten sposób nie straciłam sporo kasy z odsetek.
UsuńSkoki mają gwarancję BFG
Można założyć więcej lokat czy tylko 1?
OdpowiedzUsuńMozna zalozyc wiecej, bo nic nie pisza w regulaminie lokaty ale dla pewnosci zadzwonilem na infolinie i potwierdzili ze mozna wiecej lokat. Wg mnie b. dobra oferta. Jest gwarancja BFG i do tego wyplacaja wrazie co kapital + nalezne odsetki. Ryzyko zadne, tyle tylko, ze poczekac na kase jakby co trzeba bedzie. Zreszta gdzie indziej na lokate? Wszedzie odsetki sa mikro. Pozdrawiam
UsuńTak, można dowolną ilość. :)
Usuńnie mogę założyć tej lokaty. mam nowe środki wg stanu na 20.08.2020, infolinia pracuje dziś do 17-stej. o co może chodzić?
OdpowiedzUsuńZgodnie z Regulaminem Lokaty znajdującym się pod artykułem, oprocentowanie wynosi aż 2,9%! Proszę w miarę możliwości o weryfikację i ewentualne poprawienie artykułu :)
OdpowiedzUsuńJuż jest 2.9%
OdpowiedzUsuńjest już 2,9%!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńi 2,5% zawrotna jest na 3 m-ce dla tych, co się nie łapią na nowe środki
OdpowiedzUsuńW tej chwili dają nawet 2,9% - sytuacja jest 'dynamiczna' :)
OdpowiedzUsuńAktualizacja. Mamy 2,9%
OdpowiedzUsuńNie dość, że w piątek po południu akcje Idea spadły o circa 20% to na dodatek musiał nastąpić spory odpływ kasy.
OdpowiedzUsuńIdea bank oferuje już 2,9% na zawrotnej
OdpowiedzUsuńJutro pewnie zaoferują 3,5% - czekamy?
OdpowiedzUsuńno to byśmy się nie doczekali.
Usuńzbierają kapitał dla tych poszkodowanych przez GetBack.
OdpowiedzUsuńW przypadku lokaty 3-miesięcznej zapadalność w poniedziałek, tuż przed świętami - super!
OdpowiedzUsuńdo jakiego bnaku przelewacie że macie 2,9 na zawrotnej? mi poazuje 2,5 do milenium i geting
OdpowiedzUsuńno i 2,5% to był max.
UsuńZałożyłem dwie lokaty w odstępie kilku minut i ta druga ma numer o 90 wyższy, co oznacza, że ruch jest oszałamiający i zapewne jutro nie będą w takiej potrzebie na aktywa - trzeba brać póki dają!
OdpowiedzUsuńZłotówka - śledzę lokaty na nowe środki w IB od dłuższego czasu. Te z dziś na 2,9% mają dodatkowy warunek-zapis w regulaminie że jeżeli na 20.08.2020 miałeś np. 30.000 zł, 10.09.2020 założyłeś Lokatę na Nowe Środki na 10.000 zł i dziś wpłacisz na konto 5.000zł to te 5 tys. NIE BĘDZIE nowymi środkami. Bo mimo że system pokazuje podczas zakładania lokaty: Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: 30.000 zł to pokazuje też tu: Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: 0! zł
OdpowiedzUsuńDopiero jak wpłacisz dziś np. 15 tys. to dziś lokatę na 2,9% możesz założyć na max 5 tys.
Rozmyślałam długo czemu moje środki nie łapią się na "nowe środki" i oto powód. Par 6 regulaminu, warto byś go uwzględnił w opisie czym są nowe środki na potrzeby tych lokat.
Skąd pochodzi ten dodatkowy warunek-zapis w regulaminie o 30 tys. zł?
UsuńDobre pytanie nowych środków i zapisów par. 6 regulaminu lokaty.
OdpowiedzUsuńJa na dzień 20 sierpnia miałem 0 zł, 7 września wpłaciłem na lokatę na Nowe Środki Plus 1,2%, a teraz zerwałem tą lokatę i założyłem na 2,9%, wszystko udało się założyć i w potwierdzeniu jest 2,9 %
Toczno! W danym m-cu brane jest pod uwagę saldo z 20. dnia poprzedniego m-ca.
Usuńzgodzę się ale jest zastrzeżenie § 3 ust. 6
UsuńRacja z tym 3 paragrafem. Obawiam się że pomimo możliwości założenia teraz bank to weryfikuje i zetnie/zamknie lokat. Wolę zerwać skorzystać z zwrotnej lokaty i mieć pewne 2,5 .
UsuńW trakcie zakładania lokaty pojawia się okno z następującą info:
Usuń"Saldo środków na 20. dzień poprzedniego miesiąca to: xxx PLN.
Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: yyy PLN"
W czym tkwi problem? Klarowniej niż to już chyba być nie może :)
Tak, w sumie system tak podpowiada. Idę w to co system pokazuje. Dzięki
Usuńzróbcie sobie najwyżej print screeny z tych środków będziecie mieli do reklamacjo jakby co
UsuńZrzuty ekranu niewielu tu pomogą, gdyż regulamin stanowi co innego - patrz § 3 ust. 6.
Usuń"Zrzuty ekranu niewielu tu pomogą, gdyż regulamin stanowi co innego - patrz § 3 ust. 6."
UsuńTo przeczytajcie sobie punkt 4 regulaminu. Nie da się założyć tej lokaty ze starych środków!
Mimo, że obecnie pokazują 2,9% to zasady ustalania wysokości oprocentowania oraz warunki ich spełnienia - od których uzależnione jest ustalenie wysokości oprocentowania - określa regulamin. Do dnia zapadalności lokaty nie będzie wiadomo ile wypłaca ... przerabiane w przeszłości :)
UsuńLudzie ja się już uzeralem po polbanku i BGŻ tu nic nie pomoże.Dostaniecie ale ile pism i pieczątek trzeba.Jeszczevjak elektroniczne to podpis albo notariusz dziękuję za takie jaja a tam było ponad 8 procent
OdpowiedzUsuńTo już dawna historia, teraz jest duuużo lepiej i nie BGŻ tylko BFG :)
UsuńCo ma BGŻ do BFG ??
UsuńTrzy litery a pierwsza to "B"
UsuńPRzy przelewie z IB kwoty 200k zawronta wskakuje na 2,5%. JAz zrobic aby wskoczyło 2,9%
OdpowiedzUsuńWarunki lokaty Zawrotnej dla przelewów kwot od 10k są ustalane na podstawie numeru rozliczeniowego instytucji finansowej, do której przelew jest kierowany.
UsuńNumer rachunku bankowego składa się z 26 cyfr: CC AAAA AAAA BBBB BBBB BBBB BBBB
gdzie:
CC - suma kontrolna
AAAA AAAA - numer rozliczeniowy
BBBB BBBB BBBB BBBB - numer rachunku klienta
O tym decyduje wewnątrz-bankowy algorytm, a nie klient :)
UsuńLepszej skarpety do 2022 roku nie będzie, trzeba brać. L. Cz. nic nie będzie, nie ma listu gończego a nie ma go w kraju.
OdpowiedzUsuńWłaśnie zerwałem lokatę na 1% z początku września i wskoczyłem na 2.9% Jest miło. Oby nic złego się nie działo.
OdpowiedzUsuńZawrotna do jakiego banku daje 2.9? mam do wyboru ING mBank i Getin, ale kasa dopiero jutro dojdzie na IDEA więc chcę być 100% przygotowany.
UsuńNie było oferty Zawrotnej na 2,9% - tyle dawali od późnego popołudnia w poniedziałek na 'nowe środki'.
UsuńJak idea pisze w potwierdzeniu lokaty Data zakończenia Okresu Umownego, czy to oznacza, ze tego dnia moge juz wyplacic pieniadze, czy tez dopiero dzien pozniej? (mowimy oczywiscie o wyplacie bez zerwania lokaty).
OdpowiedzUsuńTego dnia kasa wpłynie na ROR.
UsuńWitam zalozylem konto w ib we wrzesniu i utworzylem lokate na nowe srodki z oprocentowaniem 1.3 i teraz ja zerwalem aby utworzyc na nowe srodki 2.9. Czy po takiej akcji wpadnie owe 2.9?
OdpowiedzUsuńJeśli ta pierwsza była lokatą na Nowe Środki Plus lub Hit Plus, to możesz się rozczarować (par. 3 ust.6 regulaminu).
UsuńZ tego powodu dla świętego spokoju polikwidowałem wszystkie Lokaty na Nowe Środki Plus na 2,9% i wygenerowałem przelewy do Millennium dzięki czemu wyskoczyły propozycję Lokat Zawrotnych na 2,5% i takie lokaty założyłem.
UsuńMr Złotówa osobiście, lokowałbyś?
OdpowiedzUsuńOsobiście mam oszczędności w Idea Banku.
UsuńA do jakiej kwoty - chodzi mi o tzw. korek BFG nie obawiałbyś/cie się włożyć tam kasę??
Usuń100 000 EURO, pomnóż sobie w przybliżeniu x4,30 (oczywiście kurs euro się zmienia, ale nie tak bardzo)
UsuńRegulamin lokaty w par 3.6 przewiduje, że za Nowe Środki nie będą uznawane środki z rachunków Lokat na Nowe Środki opłaconych pomiędzy Dniem Salda Bazowego (tu: 20.08.2020), a dniem rzeczywistego wpływu środków na rachunek danej Lokaty na Nowe Środki (np. tej na 2,9%).
OdpowiedzUsuńPrzestrzegałbym więc przed zrywaniem wrześniowych Lokat na Nowe Środki (np. 2,5% lub mniej) i zakładaniem z nich nowej lokaty 2,9%. Gdy bazy danych zostaną już przetworzone, można się obudzić z ręka w nocniku mimo początkowego, chwilowego widoku oprocentowania lokaty w systemie jako 2,9% .
Z tego powodu dla świętego spokoju polikwidowałem wszystkie Lokaty na Nowe Środki Plus na 2,9% i wygenerowałem przelewy do Millennium dzięki czemu wyskoczyły propozycję Lokat Zawrotnych na 2,5% i takie lokaty założyłem.
Usuń"Gdy bazy danych zostaną już przetworzone ..." - jak sądzisz, kiedy to nastąpi? Już po powrocie Czarneckiego do Polski?
UsuńWłasnie wygenerowałem potwierdzenie lokaty, w którym widnieje:
UsuńOprocentowanie(*) - 2,90%
-----
(*) Podano wysokość oprocentowania obowiązującą w chwili wygenerowania Potwierdzenia danych opłaconej Lokaty. Zasady ustalania wysokości oprocentowania oraz warunki (o ile takie występują), od spełnienia, których uzależnione jest ustalenie przez Bank wysokości oprocentowania przysługującego
za rzeczywisty okres przechowywania środków na Rachunku Lokaty, określa Tabela Oprocentowania lub właściwy dla danego Rachunku Lokaty Regulamin Lokaty.
Pażiwiom, uwidim, ale jeśli to pułapka, to się zawijam od nich. Amen!
@Anonimowy, 22 września 2020, 12:35 - Dzięki za bardzo dobry wpis!
Usuń@Anonimowy, 22 września 2020, 14:06 - Myślę, że słusznie zrobiłeś. Ja niestety spóźniłem się o godzinę gdy dawali już tylko 2,2% przy przelewie do jakiegokolwiek banku zgodnie z nowym regulaminem, który właśnie wprowadzili.
UsuńTo był dla mnie dość dziwny dzień jeśli idzie o lokaty )
A co jesli ktos mial np. lokate na nowe srodki zalozona np. 1 wrzesnia. Wowczas wplacajac pieniadze i zakladajac nowa lokate, ewidentnie zalapie sie na 2.9 proc. Natomiast co bedzie jak pierwsza lokata, ta z 1 wrzesnia, sie skonczy i pieniadze zostana wyplacone. Czy ta druga wciaz bedzie pracowac na 2.9 proc?
Usuń@Anonimowy, 23 września 2020, 08:53 - Dobre pytanie :)
Usuń
UsuńAnonimowy23 września 2020 08:53 :
Liczy się stan na dzień zakładania nowej lokaty na 2,9%. Wypłata innych lokat już po jej założeniu nie wpływa na zmianę oprocentowania i wciąż będzie 2,9%. To normalny schemat w każdym banku.
22 września 2020 15:01
UsuńPrzetwarzanie baz danych w bankach następuje w nocy po dniu wpływu środków. Oprocentowanie należy więc sprawdzić w dniu następnym.
Wg powyższego możliwy jest scenariusz że bank potrzyma kasę 3 miesiące a pod koniec stwierdzi, że to nie były nowe środki i należy się nic. Po tym banku i jego reputacji można się tego spodziewać.
OdpowiedzUsuńBingo! Tak nie byłby pierwszy raz :)
UsuńNa pewno nie masz racji.Ja jestem bardzo zadowolony z działalności banku. Stado pazernych niedouczonych pseudo inwestorów się zawiodło i wielkie hallo.
UsuńZawrotna ma od dzisiejszego popołudnia nową odsłonę - po prostu dają 2,2% przy przelewie 10k+ do jakiegokolwiek banku.
OdpowiedzUsuńhttps://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_220_3M.pdf
Najpewniej Złotówa przygotuje odrębny wątek oparty na właśnie wprowadzonym regulaminie Lokaty Zawrotnej :)
OdpowiedzUsuńJeśli zrywać lokatę na nowe środki plus założoną we wrześniu to nie na NNŚP ale na Zawrotną. 2,5% pewne.
OdpowiedzUsuńRaczej chyba na pewno 2,2% jednak to i tak zmiana na lepsze :)
UsuńZawrotna już niestety 2,2%
OdpowiedzUsuńzebrali potrzebny kapitał...
UsuńLokata Zawrotna jest oferowana w celu zatrzymania odpływu kasy z banku.
UsuńDlaczego nie mam propozycji zawrotnej jak przelewam do innego banku (Millenium, Getin, Mbank) ? co robie nie tak? przelew powyzej 10k.
OdpowiedzUsuńCzy jest to kasa z likwidowanych bądź zakończonych lokat?
UsuńMoże już zlikwidowali zawrotną. Choć u mnie najpierw też się nie pojawiła. Wtedy próbowałam z telefonu. Przeszłam na laptopa i się pojawiło.
UsuńNa telefonie w aplikacji nigdy nie ma zawrotnej, trzeba z komputera.
UsuńDobrze wiedzieć. A tak się zastanawiałam czemu nie dawali zawrotnej jak mi się kończyły lokaty miesiąc temu.
UsuńA możliwe, ze bank już zauważył, że w przeszłości korzystałem z lokaty zawrotnej i mi teraz nic nie oferuje? Próbowałem na różne kwoty i do różnych banków i nic, żadnej propozycji...
UsuńNie inicjuj przelewów na rachunki firmowe.
UsuńIstotne, żeby to była kasa z likwidowanych bądź zakończonych lokat w kwocie co najmniej 10k.
UsuńRano przelałam. Doszło o 15. Po 15-ej dostałam zawrotną na 2,2%. Oj szkoda. Na Nowe Środki nie mogłam, bo 20.08 miałam jeszcze środki na kończących się lokatach.
OdpowiedzUsuńWszystko co dziś wpłynęło kwalifikuje się jako 'nowe środki'
UsuńMinus 20 tys, które miałam na lokacie 20.08. Dzień później kończyła się lokata i przelałam na 1% do Getina. Czyli w moim przypadku wszystkie środki ponad 20 tys to są nowe środki. Wczoraj zerwałam lokatę w Getinie i przelałam do Idea, ale mogłam skorzystać tylko z zawrotnej 2,2%.
UsuńWykluczenie jest opisane w § 3 ust. 6 regulaminu:
Usuńhttps://ideabank.pl/uploads/doc/Lokata_NA_NOWE_SRODKI_PLUS_Regulamin.pdf
Nie masz racji.
UsuńSpoko, za jakiś czas się okaże kto miał rację :)
UsuńNo to co Bankobiorcy - czekamy do Gwiazdki i z odsetek kupujemy prezenty :)
OdpowiedzUsuńJak z odnawialnością? Można zmienić w bankowości na nieodnawialną?
OdpowiedzUsuńdomyślnie jest nieodnawialna
UsuńCiekawe jaka jest opinia Złotówy w kwestii tego zapisu z § 3 ust. 6 regulaminu :)
OdpowiedzUsuńLudzie, czy Wy potraficie czytać ze zrozumieniem? Tak dokładnie czytacie te regulaminy - to przeczytajcie też punkt 4, który wyraźnie mówi, że bank nie otworzy, a nawet nie da złożyć wniosku - jak system nie zakwalifikuje środków jako tzw. nowe.
UsuńDokładnie. Natomiast § 3 ust. 6 tego regulaminu definiuje wykluczenia :)
UsuńCo system przepuszcza i później to co jest na potwierdzeniu lokaty to jest obowiązujące. I kropka.
UsuńWychodzi na to, że mogą obniżyć oprocentowanie lokaty, której nie powinni byli nawet założyć.
UsuńKlasyczny burdel a'la Ernest.
"Anonimowy23 września 2020 16:53
UsuńCo system przepuszcza i później to co jest na potwierdzeniu lokaty to jest obowiązujące. I kropka. "
-bardzo dobra, dobitna riposta.
Ze swoich doświadczeń dodam, że wielokrotnie zakładałem Lokaty na Nowe Środki "na krawędzi" tj. wpłacając na chwilę większą kwotę, zakładając lokatę na ile system pozwolił (ile zaliczył do nowych środków) i resztę tego samego dnia przelewałem do innego banku. Zawsze (przez okres ponad 2 lat) otrzymałem pełne odsetki za te nowe środki na lokacie.
Lokatę da się założyć to zakładaj i nie doszukuj się dziury w całym.
@Anonimowy, 23 września 2020, 18:39 - Już to raz przerabiałem. Później reklamacje można pisać na Berdyczów :)
Usuń"Wychodzi na to, że mogą obniżyć oprocentowanie lokaty, której nie powinni byli nawet założyć."
UsuńNie mogą obniżyć - bo nigdzie nie ma o tym wzmianki w regulaminie. Cały czas mylicie nową wersję lokaty NnŚ z tą starą, na której rzeczywiście była mowa o obniżeniu % w przypadku nie spełnienia warunków tzw. "nowych środków". Obecnie ze "starych środków" lokata po prostu się nie założy.
@Marek, 23 września 2020, 19:19
UsuńPo wygenerowaniu potwierdzenia lokaty na samym końcu jest wyjaśnienie do odnośnika (*) mówiące, że rzeczywistą wysokość oprocentowania określają TOiP oraz regulamin.
Jestem ich klientem od niemal 9 lat, ale takiego myku z regulaminem jak w tym paragrafie nie pamiętam, a zakładałem bardzo dużo lokat przez te lata!
UsuńZgadzam się z @Marek. Nawet taką informację otrzymałem na infolinii. Konsultant powiedział, że po założeniu lokaty mogę zrobić ze środkami co chce i nie muszą być w banku (Idea).
UsuńZa jakiś czas okaże się czy popełniłem błąd zakładając Zawrotną @2,5% zamiast Na Nowe Środki @2,9% po zerwaniu swoich wcześniej założonych wrześniowych lokat Na Nowe Środki @1,2% :)
UsuńPobierajcie sobie potwierdzenie założenia lokat jako zestawienie a nie za każdą założoną lokatę pojedynczo. Wtedy nie widzicie "*" i śpicie spokojnie.
UsuńJak pobrac jako zestawienie?
Usuń"Jak pobrać jako zestawienie?"
UsuńPrzyłączam się do pytania.
@Anonimowy, 25 września 2020, 06:40
UsuńZestawienie czego? Może chodzi o potwierdzenie?
We wygenerowanym potwierdzeniu lokaty, widnieje co prawda 2,90% oprocentowania, ale jest odnośnik (*) z objaśnieniem na samym dole mówiącym, że wysokość przysługującego oprocentowania określa regulamin lokaty.
UsuńJuż służę pomocą jak pobrać zestawienie posiadanych lokat - mające znaczenie dokumentu bankowego, z adnotacją:
Usuń"Niniejszy dokument został wygenerowany elektronicznie w dniu ..., godz. ... i nie wymaga podpisu ani stempla. Dokument sporządzony na podstawie art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe."
Lokaty-lokaty osobiste [klikamy w znaczek tam, gdzie kończy się napis lokaty osobiste] i klikamy przycisk "pobierz".
Zapisujemy w bezpiecznym miejscu :)
Wielkie dzięki Anonimus! Tyle jestem w tym banku i nawet nie wiedeziałem o takim zestawieniu ;)
UsuńRzeczywiście, stoi napisane: "Podano wysokość oprocentowania obowiązującą w chwili wygenerowania potwierdzenia ..." - czy to oznacza, że trzeba czekać aż do momentu zakończenia lokaty nie mając pewności ile wypłacą? To wygląda jak podstęp!
UsuńTak, przez ten dość niespotykany u nich wcześniej zapis regulaminowy (§ 3 ust. 6) w zasadzie aż do końca trwania lokaty nie wiadomo jakie jest na niej oprocentowanie.
UsuńJuż 1,7% na zawrotnej.
OdpowiedzUsuńDziwne, bo w § 4. ust. 1. regulaminu opublikowanego wczoraj (https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_220_3M.pdf) stoi:
Usuń"Oprocentowanie Lokaty jest stałe i wynosi 2,20% w skali roku" - komu tu wierzyć?
I 2,2% na Nowe Środki Plus. Zmienia się szybko 😂
UsuńStałe oznacza, że jak założysz w danej chwili lokatę i masz wpisany % to się to dla Ciebie nie zmieni do końca trwania lokaty. Ale następnego dnia inna osoba, która chce założyć lokatę, już widzi mniejszy %.
Usuń@Anonimowy 23 września 2020 22:53
UsuńTam również znajdują się pozostałe regulaminy zawrotnej, tzn. i ten na 1,2% i ten na 2,5% i pozostałe. Regulaminów jest wiele i zmieniają się w zależności od tego, co w danym momencie jest oferowane i to jest jak najbardziej normalne.
To ile teraz dają na Zawrotnej? Wciąż 2,2% ??
Usuńzawrotna na teraz 1,5%.
UsuńJuż mają dużo kasy i więcej nie potrzebują. Dużo osób się rzuciło na wysokie oprocentowanie. Ja tylko się martwię z czego oni nam wszystkim odsetki wypłacą.
Usuń@Anonimowy, 24 września 2020, 22:04
UsuńTo chyba dość oczywiste - odsetki za obecne lokaty wypłacą z nowych depozytów :)
Jak wszyscy założyli jednego dnia na 2,9% to wszystkim się kończą lokaty za 3 miesiące. Czyli muszą zwrócić naszą kasę plus odsetki. Może będą inwestować, żeby pomnożyć pieniądze.
UsuńJuż 2,2% od północy... niestety czekałam cały dzień na założenie konta osobistego przez bank i nie zdążyły mi już wpłynąć środki na konto
OdpowiedzUsuńLepiej brać co dają, bo teraz już 2% na 3 miesiące, a pewnie jutro będzie jeszcze mniej...
UsuńW mediach ucichło o Leszku Czarneckim więc i zapewne w bilansie też już spokojniej i oprocentowanie będą krok po kroku ciąć.
UsuńOprocentowanie na Nowe Środki już spadło.... Teraz jest 2% na 3 miesiące.
OdpowiedzUsuńMam tak samo.
OdpowiedzUsuńDla lokaty na 3 m-ce tylko (a może aż?) 2,0%
Na jeden miesiąc, na 3 miesiące 2%☹️
OdpowiedzUsuńA i tak ciągle najlepsi na rynku.
UsuńOd dzisiaj obowiązuje nowa edycja regulaminu jednak wciąż z tym samym zapisem w § 3 ust. 6.
OdpowiedzUsuńhttps://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Lokata_NA_NOWE_SRODKI_PLUS_Regulamin.pdf
No i co z tego,..
UsuńPodobno oprocentowanie na Zawrotnej też obniżyli.
UsuńJakie oprocentowanie teraz na zawrotnej? Ktoś wie?
OdpowiedzUsuńTeraz 1,5% na zawrotnej. Ja założyłam na 2,2 i płakałam, że tak mało,bo było więcej. Najpierw 2,9. Potem 2,5. Ale miałam lokatę na 1,3 w Idea i nie wiedziałam czy zrywać czy nie. W końcu zerwałam.
UsuńDzisiaj tak samo. 1,5% na 3 mies. przy przelewie 50 tys. PLN do Santandera i Getinu.
UsuńPrzed minutą dało 1,4%.
UsuńSpada i będzie spadać. Mają już wystarczająco środków. Ja żałuję, że za długo się zastanawiałam czy zrywać lokaty na 1% i w ciągu 1 dnia zawrotna spadła.
UsuńNo właśnie. :-) Ja żałuję, że przeczytałam komentarze dopiero w czwartek, w poniedziałek czytałam tylko artykuł i ponieważ na nowe środki się nie kwalifikuję, odpuściłam. Tymczasem mogłam mieć lokatę na 2,5%, a tak mam na 1,4...
UsuńOfertę na 2,5% utrzymywali nawet niecały dzień - od poniedziałku wieczorem do ok. 14:00 we wtorek.
UsuńBym akurat zdążyła...
UsuńMi przelew doszedł dopiero we wtorek o 15 i było już 2,2% na Zawrotnej. A musiałam zrobić przelew, bo musiałam mieć na koncie więcej niż miałam 20.08. Chciałam od razu położyć na Nowe Środki i na Zawrotną. Teraz myślę, że może najpierw trzeba było dać na Zawrotną, a potem spokojnie poczekać na przelew z nowymi środkami.
UsuńCzy oferta Zawrotnej pojawia się tylko przy zerwaniu lokaty, czy przy próbie przelewu z konta osobistego też?
OdpowiedzUsuńPrzy przelewie z konta.
UsuńNie wiem. Ale jak się nie pojawi przy przelewie z konta osobistego to załóż jakąś lokatę i zerwij i znowu spróbuj.
UsuńDziś zerwałem beztroską i przy przelewie na 30 tys. pojawiła się zawrotna na 1,5%.
Usuń@Anonimowy, 25 września 2020, 13:19 - To super, ale Anonimowy (24 września 2020, 19:40) pytał czy oferta Zawrotnej pojawia się tylko przy zerwaniu lokaty, czy również przy próbie przelewu z konta osobistego.
Usuńpamiętajcie że zawrotna działa przy inicjacji przelewu na min. 10 tys., może ktoś jeszcze o tym nie wie.
UsuńNa Nowe Środki spadła. Teraz jest 1,7% na 3 miesiące. 1,9% na 2 miesiące. 2% na 1 miesiąc.
OdpowiedzUsuńOprocentowanie w wysokości 2,00% w skali roku dla nowych środków na 1 miesiąc
OdpowiedzUsuńOprocentowanie w wysokości 1,90% w skali roku dla nowych środków na 2 miesiące
Oprocentowanie w wysokości 1,70% w skali roku dla nowych środków na 3 miesiące
Znowu oprocentowania poleciały w dół... dziś już 2% tylko na 1 m-c :-(
OdpowiedzUsuńDzisiaj już niestety max 2 proc.
OdpowiedzUsuńCoraz mniej atrakcyjny bank do trzymania tam pieniędzy. Zobaczymy co zrobią na koniec roku.... no chyba że bankierzy myślą że ludzie zostawią u nich kasę na lokatach 0,1% ot tak z przyzwyczajenia.
OdpowiedzUsuńCoraz mniej atrakcyjny bank do trzymania tam pieniędzy? Podziel się z nami jeśli masz jakieś lepsze marki w zanadrzu?
UsuńNo właśnie. Dziś tylko Idea Bank ratuje sens trzymania kasy na lokatach. I nie ma do tego alternatywy. Nawet Millenium już przestał dawać 1% na KO Profit. Zaraz tak samo może zrobić Alior.
UsuńOprocentowania w wysok. 1% na KO w Alior w ramach tzw. korzyści obowiązuje tylko do 15. października.
UsuńFacto 1,6% na 9i12m
UsuńPodobno ten włoski 'bank' od lokat Facto ma problemy z płynnością!
UsuńFacto nie podlega pod zabezpieczenia BFG.
UsuńPodlega pod włoski BFG. Ale współczuję dochodzenia swoich środków. Czytałem kiedyś artykuł dziennikarza który próbował dostać jakieś informajce jako potencjalny klient. Nic nie wskórał.
UsuńAle za to przy zerwaniu lokaty zwracają kasę już po miesiącu :)
UsuńZnów mniej. Obniżyli do max. 1,7%, na 3 mies: 1,4%
OdpowiedzUsuńOd wczoraj jeszcze mniej. Sytuacja się uspokoiła więc już nie mają ciśnienia.
Usuń