Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: 2,9% na lokacie dla nowych środków w Idea Banku [aktualizacja]

850 zł i odkurzacz od Citi ⭐ 1020 zł od BNP Paribas800 zł od Santandera650 zł od Millennium620 od mBanku500 zł od ING

21.09.2020

2,9% na lokacie dla nowych środków w Idea Banku [aktualizacja]

Idea Bank przygotował zaskakująco wysokie oprocentowanie na lokacie dla nowych środków.

Lokata na Nowe Środki Plus w Idea Banku
W czasach, gdy trudno znaleźć depozyty z jedynką na przodzie, propozycja Idea Banku wyróżnia się. To aż 2,9% w skali roku, które można uzyskać na wybrany przez siebie okres - 1, 2 lub 3 miesiące. Po aktualizacji w dniu 24.09.: do 2,2% w skali roku.1q

Gdy w nazwie lokaty w Idea Banku pojawia się "Plus" to oznacza, że z propozycji skorzystać mogą wyłącznie osoby, które posiadają lub dopiero otworzą konto osobiste w tym banku (które na szczęście prowadzone jest za 0 zł bez warunków).


Lokata na Nowe Środki Plus - główne cechy

  • oprocentowanie (stałe): 2,5% 2,9% (po aktualizacji oferty) w skali roku:
    • 2,2% w przypadku lokaty 1-miesięcznej;
    • 2,1% na 2 miesiące lub
    • 2,0% na okres 3 miesięcy;
    • minimalna kwota: 500 zł 
    • dodatkowy wymóg: konieczność posiadania (lub założenia) konta osobistego w Idea Banku (Konto Idealne w tym banku prowadzone jest za 0 zł bez warunków).

    Promocyjna lokata ma być dostępna do odwołania. Wpłacenie środków na Lokatę Na Nowe Środki Plus możliwe jest wyłącznie z konta osobistego w Idea Banku. 

    Przez nowe środki bank rozumie nadwyżkę środków na kontach (osobistych i oszczędnościowych), lokatach, rachunkach lokat strukturyzowanych oraz innych produktów posiadanych w Idea Banku na koniec 20. dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc kalendarzowy, w którym nastąpi założenie lokaty (wpłacenie środków).

    Jeśli Lokatę na Nowe Środki Plus w Idea Banku będziesz zakładać we wrześniu, to datą odniesienia będzie 20.08.2020 r. Jeżeli na tamten dzień saldo Twych środków w Idea Banku wynosiło 0 zł, to teraz sytuacja jest klarowana i każda wpłata zaowocuje promocyjnym oprocentowaniem. 
    Jeżeli jednak jakieś środki znajdowały się na Twych rachunkach lub lokatach w Idea Banku na dzień 20.08.2020 r., to teraz trzeba trochę policzyć. Jak to zrobić? Przykładowo: jeżeli była to kwota 2 000 zł, a teraz masz zamiar otworzyć lokatę na nowe środki w wysokości 8 000 zł, to w tej sytuacji w dniu założenia Lokaty na Nowe Środki Plus musisz posiadać w Idea Banku co najmniej 10 000 zł (z czego 8 000 zł "nowych środków" przeznaczysz na założenie lokaty, a 2 000 zł "starych środków" utrzymasz na jakimś innym rachunku lub lokacie, ale innej niż ta dla nowych środków). 


    Zwróć jednak uwagę na jeszcze jeden zapis z regulaminu promocyjnej lokaty: 

    "Za Nowe Środki nie uważa się środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach Lokat NA NOWE ŚRODKU PLUS oraz HIT PLUS opłaconych między dniem, w którym wyliczane jest Saldo Bazowe [czyli 20.08. - przyp. Mr. Złotówa] a dniem, w którym nastąpił rzeczywisty wpływ środków na rachunek danej Lokaty NA NOWE ŚRODKI PLUS, dla której wyliczane są Nowe Środki"

    Informację o kwocie jaką możesz zdeponować na promocyjnym oprocentowaniu znajdziesz też na drugim etapie składania wniosku o lokatę poprzez bankowość internetową.
    💡 Jeśli nie łapiesz się na promocyjne oprocentowanie w Idea Banku, sprawdź inne promocje dla oszczędzających: w mBanku uzyskasz 2,5% w skali roku na 4 miesiące + premię do 140 zł, a w Banku Pekao czeka 2% na koncie oszczędnościowym i bonusy do 150 zł.

    O najlepszych lokatach, nawet tych pojawiających się okazjonalnie, dowiadywać się możesz dzięki newsletterowi. To niezawodny sposób otrzymywania informacji o promocjach bankowych (a przy tym zero spamu):

    Przydatne dokumenty:

    184 komentarze:

    1. Coś czuję że to będzie moja ostatnia lokata w Idea Banku...

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bardzo możliwe, ciekawe jaki bank ich przejmie ...

        Usuń
      2. zalogowałem się o 9:00 24.09 i było na 1 miesiąc 2,2 % - czy coś się zmieniło?

        Usuń
      3. Tak, zmieniło się oprocentowanie :)

        Usuń
    2. Może jeszcze będą podnosić?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Właśnie to zrobili - teraz jest 2,9% :)

        Usuń
      2. Jeśli lokata będzie trwać n 2 mies., to 2,9% należy podzielić rzeź 6,czyli faktycznie zyskamy 2,9:6=0,48%.

        Usuń
      3. minus podatek "Belki"

        Usuń
    3. Ile jest dni na wpłatę środków?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Środki muszą być już na koncie. Tylko wtedy da się założyć lokatę.

        Usuń
    4. Czy zerwanie lokaty oznacza brak odsetek?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak, przedterminowe zerwanie lokaty oznacza zwrot kapitału (bez odsetek).

        Usuń
    5. Czy jest szansa na założenie konta do jutra? Czy przelew weryfikacyjny do otwarcia konta idzie przez elixir, czy pay-by-link?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja założyłem konto od ręki z poziomu systemu transakcyjnego bo miałem dostęp do logowania przez Idea Cloud z racji lokat jakie tam zakładałem kiedyś.

        Usuń
    6. idea tonie -prawie jak amber gold ,a ryzykowac 100k dla 37 zlotych troche to nie teges.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Co ty porównujesz i o jakim ryzyku piszesz?? Tu masz BFG.

        Usuń
    7. Nie padnie przez te 3 miesiące Idea Bank? ;) Tym bardziej, jak teraz się Ziobro zabrał za Pana L. Cz. ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ale czym się martwić jeśli jest BFG? Dostaniesz kapitał + odsetki. Max w ciągu 7 dni

        Usuń
      2. Nie zdąży upaść w takim krótkim czasie (najpierw byłby zarząd komisaryczny), a gdyby nawet upadł to do 400 000 PLN mamy gwarantowane w BFG i zwrot kasy z odsetkami w ciągu 14 dni od daty upadłości.
        Notabene, Amber Gold nie miał żadnych gwarancji poza obietnicami właścicieli.

        Usuń
      3. SKOK-i też nie miały żadnych gwarancji BFG :)

        Usuń
      4. Z BFG dostaniesz tylko sam kapitał, bez odsetek.

        Usuń
      5. @Anonimowy 22 września 2020 09:28, BFG zwraca kapitał wraz z odsetkami. Zachęcam do lektury wpisu o BFG (link w opisie lokaty).

        Usuń
      6. już raz przerbiałam upadek banku i wypłacili mi wszystko z odsetkami. Jak słyszalam, że cos tam się źle dzieje, to miałam zabrać kasę ale ostatecznie zostawiłam i dobrze, bo w ten sposób nie straciłam sporo kasy z odsetek.
        Skoki mają gwarancję BFG

        Usuń
    8. Można założyć więcej lokat czy tylko 1?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mozna zalozyc wiecej, bo nic nie pisza w regulaminie lokaty ale dla pewnosci zadzwonilem na infolinie i potwierdzili ze mozna wiecej lokat. Wg mnie b. dobra oferta. Jest gwarancja BFG i do tego wyplacaja wrazie co kapital + nalezne odsetki. Ryzyko zadne, tyle tylko, ze poczekac na kase jakby co trzeba bedzie. Zreszta gdzie indziej na lokate? Wszedzie odsetki sa mikro. Pozdrawiam

        Usuń
      2. Tak, można dowolną ilość. :)

        Usuń
    9. nie mogę założyć tej lokaty. mam nowe środki wg stanu na 20.08.2020, infolinia pracuje dziś do 17-stej. o co może chodzić?

      OdpowiedzUsuń
    10. Zgodnie z Regulaminem Lokaty znajdującym się pod artykułem, oprocentowanie wynosi aż 2,9%! Proszę w miarę możliwości o weryfikację i ewentualne poprawienie artykułu :)

      OdpowiedzUsuń
    11. i 2,5% zawrotna jest na 3 m-ce dla tych, co się nie łapią na nowe środki

      OdpowiedzUsuń
    12. W tej chwili dają nawet 2,9% - sytuacja jest 'dynamiczna' :)

      OdpowiedzUsuń
    13. Aktualizacja. Mamy 2,9%

      OdpowiedzUsuń
    14. Nie dość, że w piątek po południu akcje Idea spadły o circa 20% to na dodatek musiał nastąpić spory odpływ kasy.

      OdpowiedzUsuń
    15. Idea bank oferuje już 2,9% na zawrotnej

      OdpowiedzUsuń
    16. Jutro pewnie zaoferują 3,5% - czekamy?

      OdpowiedzUsuń
    17. zbierają kapitał dla tych poszkodowanych przez GetBack.

      OdpowiedzUsuń
    18. W przypadku lokaty 3-miesięcznej zapadalność w poniedziałek, tuż przed świętami - super!

      OdpowiedzUsuń
    19. do jakiego bnaku przelewacie że macie 2,9 na zawrotnej? mi poazuje 2,5 do milenium i geting

      OdpowiedzUsuń
    20. Założyłem dwie lokaty w odstępie kilku minut i ta druga ma numer o 90 wyższy, co oznacza, że ruch jest oszałamiający i zapewne jutro nie będą w takiej potrzebie na aktywa - trzeba brać póki dają!

      OdpowiedzUsuń
    21. Złotówka - śledzę lokaty na nowe środki w IB od dłuższego czasu. Te z dziś na 2,9% mają dodatkowy warunek-zapis w regulaminie że jeżeli na 20.08.2020 miałeś np. 30.000 zł, 10.09.2020 założyłeś Lokatę na Nowe Środki na 10.000 zł i dziś wpłacisz na konto 5.000zł to te 5 tys. NIE BĘDZIE nowymi środkami. Bo mimo że system pokazuje podczas zakładania lokaty: Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: 30.000 zł to pokazuje też tu: Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: 0! zł

      Dopiero jak wpłacisz dziś np. 15 tys. to dziś lokatę na 2,9% możesz założyć na max 5 tys.

      Rozmyślałam długo czemu moje środki nie łapią się na "nowe środki" i oto powód. Par 6 regulaminu, warto byś go uwzględnił w opisie czym są nowe środki na potrzeby tych lokat.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Skąd pochodzi ten dodatkowy warunek-zapis w regulaminie o 30 tys. zł?

        Usuń
    22. Dobre pytanie nowych środków i zapisów par. 6 regulaminu lokaty.
      Ja na dzień 20 sierpnia miałem 0 zł, 7 września wpłaciłem na lokatę na Nowe Środki Plus 1,2%, a teraz zerwałem tą lokatę i założyłem na 2,9%, wszystko udało się założyć i w potwierdzeniu jest 2,9 %

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Toczno! W danym m-cu brane jest pod uwagę saldo z 20. dnia poprzedniego m-ca.

        Usuń
      2. zgodzę się ale jest zastrzeżenie § 3 ust. 6

        Usuń
      3. Racja z tym 3 paragrafem. Obawiam się że pomimo możliwości założenia teraz bank to weryfikuje i zetnie/zamknie lokat. Wolę zerwać skorzystać z zwrotnej lokaty i mieć pewne 2,5 .

        Usuń
      4. W trakcie zakładania lokaty pojawia się okno z następującą info:

        "Saldo środków na 20. dzień poprzedniego miesiąca to: xxx PLN.
        Saldo Nowych Środków na chwilę obecną: yyy PLN"

        W czym tkwi problem? Klarowniej niż to już chyba być nie może :)

        Usuń
      5. Tak, w sumie system tak podpowiada. Idę w to co system pokazuje. Dzięki

        Usuń
      6. zróbcie sobie najwyżej print screeny z tych środków będziecie mieli do reklamacjo jakby co

        Usuń
      7. Zrzuty ekranu niewielu tu pomogą, gdyż regulamin stanowi co innego - patrz § 3 ust. 6.

        Usuń
      8. "Zrzuty ekranu niewielu tu pomogą, gdyż regulamin stanowi co innego - patrz § 3 ust. 6."

        To przeczytajcie sobie punkt 4 regulaminu. Nie da się założyć tej lokaty ze starych środków!

        Usuń
      9. Mimo, że obecnie pokazują 2,9% to zasady ustalania wysokości oprocentowania oraz warunki ich spełnienia - od których uzależnione jest ustalenie wysokości oprocentowania - określa regulamin. Do dnia zapadalności lokaty nie będzie wiadomo ile wypłaca ... przerabiane w przeszłości :)

        Usuń
    23. Ludzie ja się już uzeralem po polbanku i BGŻ tu nic nie pomoże.Dostaniecie ale ile pism i pieczątek trzeba.Jeszczevjak elektroniczne to podpis albo notariusz dziękuję za takie jaja a tam było ponad 8 procent

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To już dawna historia, teraz jest duuużo lepiej i nie BGŻ tylko BFG :)

        Usuń
      2. Co ma BGŻ do BFG ??

        Usuń
      3. Trzy litery a pierwsza to "B"

        Usuń
    24. PRzy przelewie z IB kwoty 200k zawronta wskakuje na 2,5%. JAz zrobic aby wskoczyło 2,9%

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Warunki lokaty Zawrotnej dla przelewów kwot od 10k są ustalane na podstawie numeru rozliczeniowego instytucji finansowej, do której przelew jest kierowany.

        Numer rachunku bankowego składa się z 26 cyfr: CC AAAA AAAA BBBB BBBB BBBB BBBB
        gdzie:
        CC - suma kontrolna
        AAAA AAAA - numer rozliczeniowy
        BBBB BBBB BBBB BBBB - numer rachunku klienta

        Usuń
      2. O tym decyduje wewnątrz-bankowy algorytm, a nie klient :)

        Usuń
    25. Lepszej skarpety do 2022 roku nie będzie, trzeba brać. L. Cz. nic nie będzie, nie ma listu gończego a nie ma go w kraju.

      OdpowiedzUsuń
    26. Właśnie zerwałem lokatę na 1% z początku września i wskoczyłem na 2.9% Jest miło. Oby nic złego się nie działo.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zawrotna do jakiego banku daje 2.9? mam do wyboru ING mBank i Getin, ale kasa dopiero jutro dojdzie na IDEA więc chcę być 100% przygotowany.

        Usuń
      2. Nie było oferty Zawrotnej na 2,9% - tyle dawali od późnego popołudnia w poniedziałek na 'nowe środki'.

        Usuń
    27. Jak idea pisze w potwierdzeniu lokaty Data zakończenia Okresu Umownego, czy to oznacza, ze tego dnia moge juz wyplacic pieniadze, czy tez dopiero dzien pozniej? (mowimy oczywiscie o wyplacie bez zerwania lokaty).

      OdpowiedzUsuń
    28. Witam zalozylem konto w ib we wrzesniu i utworzylem lokate na nowe srodki z oprocentowaniem 1.3 i teraz ja zerwalem aby utworzyc na nowe srodki 2.9. Czy po takiej akcji wpadnie owe 2.9?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jeśli ta pierwsza była lokatą na Nowe Środki Plus lub Hit Plus, to możesz się rozczarować (par. 3 ust.6 regulaminu).

        Usuń
      2. Z tego powodu dla świętego spokoju polikwidowałem wszystkie Lokaty na Nowe Środki Plus na 2,9% i wygenerowałem przelewy do Millennium dzięki czemu wyskoczyły propozycję Lokat Zawrotnych na 2,5% i takie lokaty założyłem.

        Usuń
    29. Mr Złotówa osobiście, lokowałbyś?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Osobiście mam oszczędności w Idea Banku.

        Usuń
      2. A do jakiej kwoty - chodzi mi o tzw. korek BFG nie obawiałbyś/cie się włożyć tam kasę??

        Usuń
      3. 100 000 EURO, pomnóż sobie w przybliżeniu x4,30 (oczywiście kurs euro się zmienia, ale nie tak bardzo)

        Usuń
    30. Regulamin lokaty w par 3.6 przewiduje, że za Nowe Środki nie będą uznawane środki z rachunków Lokat na Nowe Środki opłaconych pomiędzy Dniem Salda Bazowego (tu: 20.08.2020), a dniem rzeczywistego wpływu środków na rachunek danej Lokaty na Nowe Środki (np. tej na 2,9%).
      Przestrzegałbym więc przed zrywaniem wrześniowych Lokat na Nowe Środki (np. 2,5% lub mniej) i zakładaniem z nich nowej lokaty 2,9%. Gdy bazy danych zostaną już przetworzone, można się obudzić z ręka w nocniku mimo początkowego, chwilowego widoku oprocentowania lokaty w systemie jako 2,9% .

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Z tego powodu dla świętego spokoju polikwidowałem wszystkie Lokaty na Nowe Środki Plus na 2,9% i wygenerowałem przelewy do Millennium dzięki czemu wyskoczyły propozycję Lokat Zawrotnych na 2,5% i takie lokaty założyłem.

        Usuń
      2. "Gdy bazy danych zostaną już przetworzone ..." - jak sądzisz, kiedy to nastąpi? Już po powrocie Czarneckiego do Polski?

        Usuń
      3. Własnie wygenerowałem potwierdzenie lokaty, w którym widnieje:
        Oprocentowanie(*) - 2,90%
        -----
        (*) Podano wysokość oprocentowania obowiązującą w chwili wygenerowania Potwierdzenia danych opłaconej Lokaty. Zasady ustalania wysokości oprocentowania oraz warunki (o ile takie występują), od spełnienia, których uzależnione jest ustalenie przez Bank wysokości oprocentowania przysługującego
        za rzeczywisty okres przechowywania środków na Rachunku Lokaty, określa Tabela Oprocentowania lub właściwy dla danego Rachunku Lokaty Regulamin Lokaty.

        Pażiwiom, uwidim, ale jeśli to pułapka, to się zawijam od nich. Amen!

        Usuń
      4. @Anonimowy, 22 września 2020, 12:35 - Dzięki za bardzo dobry wpis!

        Usuń
      5. @Anonimowy, 22 września 2020, 14:06 - Myślę, że słusznie zrobiłeś. Ja niestety spóźniłem się o godzinę gdy dawali już tylko 2,2% przy przelewie do jakiegokolwiek banku zgodnie z nowym regulaminem, który właśnie wprowadzili.

        To był dla mnie dość dziwny dzień jeśli idzie o lokaty )

        Usuń
      6. A co jesli ktos mial np. lokate na nowe srodki zalozona np. 1 wrzesnia. Wowczas wplacajac pieniadze i zakladajac nowa lokate, ewidentnie zalapie sie na 2.9 proc. Natomiast co bedzie jak pierwsza lokata, ta z 1 wrzesnia, sie skonczy i pieniadze zostana wyplacone. Czy ta druga wciaz bedzie pracowac na 2.9 proc?

        Usuń
      7. @Anonimowy, 23 września 2020, 08:53 - Dobre pytanie :)

        Usuń

      8. Anonimowy23 września 2020 08:53 :
        Liczy się stan na dzień zakładania nowej lokaty na 2,9%. Wypłata innych lokat już po jej założeniu nie wpływa na zmianę oprocentowania i wciąż będzie 2,9%. To normalny schemat w każdym banku.

        Usuń
      9. 22 września 2020 15:01
        Przetwarzanie baz danych w bankach następuje w nocy po dniu wpływu środków. Oprocentowanie należy więc sprawdzić w dniu następnym.

        Usuń
    31. Wg powyższego możliwy jest scenariusz że bank potrzyma kasę 3 miesiące a pod koniec stwierdzi, że to nie były nowe środki i należy się nic. Po tym banku i jego reputacji można się tego spodziewać.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bingo! Tak nie byłby pierwszy raz :)

        Usuń
      2. Na pewno nie masz racji.Ja jestem bardzo zadowolony z działalności banku. Stado pazernych niedouczonych pseudo inwestorów się zawiodło i wielkie hallo.

        Usuń
    32. Zawrotna ma od dzisiejszego popołudnia nową odsłonę - po prostu dają 2,2% przy przelewie 10k+ do jakiegokolwiek banku.

      https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_220_3M.pdf

      OdpowiedzUsuń
    33. Najpewniej Złotówa przygotuje odrębny wątek oparty na właśnie wprowadzonym regulaminie Lokaty Zawrotnej :)

      OdpowiedzUsuń
    34. Jeśli zrywać lokatę na nowe środki plus założoną we wrześniu to nie na NNŚP ale na Zawrotną. 2,5% pewne.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Raczej chyba na pewno 2,2% jednak to i tak zmiana na lepsze :)

        Usuń
    35. Zawrotna już niestety 2,2%

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. zebrali potrzebny kapitał...

        Usuń
      2. Lokata Zawrotna jest oferowana w celu zatrzymania odpływu kasy z banku.

        Usuń
    36. Dlaczego nie mam propozycji zawrotnej jak przelewam do innego banku (Millenium, Getin, Mbank) ? co robie nie tak? przelew powyzej 10k.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Czy jest to kasa z likwidowanych bądź zakończonych lokat?

        Usuń
      2. Może już zlikwidowali zawrotną. Choć u mnie najpierw też się nie pojawiła. Wtedy próbowałam z telefonu. Przeszłam na laptopa i się pojawiło.

        Usuń
      3. Na telefonie w aplikacji nigdy nie ma zawrotnej, trzeba z komputera.

        Usuń
      4. Dobrze wiedzieć. A tak się zastanawiałam czemu nie dawali zawrotnej jak mi się kończyły lokaty miesiąc temu.

        Usuń
      5. A możliwe, ze bank już zauważył, że w przeszłości korzystałem z lokaty zawrotnej i mi teraz nic nie oferuje? Próbowałem na różne kwoty i do różnych banków i nic, żadnej propozycji...

        Usuń
      6. Nie inicjuj przelewów na rachunki firmowe.

        Usuń
      7. Istotne, żeby to była kasa z likwidowanych bądź zakończonych lokat w kwocie co najmniej 10k.

        Usuń
    37. Rano przelałam. Doszło o 15. Po 15-ej dostałam zawrotną na 2,2%. Oj szkoda. Na Nowe Środki nie mogłam, bo 20.08 miałam jeszcze środki na kończących się lokatach.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wszystko co dziś wpłynęło kwalifikuje się jako 'nowe środki'

        Usuń
      2. Minus 20 tys, które miałam na lokacie 20.08. Dzień później kończyła się lokata i przelałam na 1% do Getina. Czyli w moim przypadku wszystkie środki ponad 20 tys to są nowe środki. Wczoraj zerwałam lokatę w Getinie i przelałam do Idea, ale mogłam skorzystać tylko z zawrotnej 2,2%.

        Usuń
      3. Wykluczenie jest opisane w § 3 ust. 6 regulaminu:
        https://ideabank.pl/uploads/doc/Lokata_NA_NOWE_SRODKI_PLUS_Regulamin.pdf

        Usuń
      4. Nie masz racji.

        Usuń
      5. Spoko, za jakiś czas się okaże kto miał rację :)

        Usuń
    38. No to co Bankobiorcy - czekamy do Gwiazdki i z odsetek kupujemy prezenty :)

      OdpowiedzUsuń
    39. Jak z odnawialnością? Można zmienić w bankowości na nieodnawialną?

      OdpowiedzUsuń
    40. Ciekawe jaka jest opinia Złotówy w kwestii tego zapisu z § 3 ust. 6 regulaminu :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ludzie, czy Wy potraficie czytać ze zrozumieniem? Tak dokładnie czytacie te regulaminy - to przeczytajcie też punkt 4, który wyraźnie mówi, że bank nie otworzy, a nawet nie da złożyć wniosku - jak system nie zakwalifikuje środków jako tzw. nowe.

        Usuń
      2. Dokładnie. Natomiast § 3 ust. 6 tego regulaminu definiuje wykluczenia :)

        Usuń
      3. Co system przepuszcza i później to co jest na potwierdzeniu lokaty to jest obowiązujące. I kropka.

        Usuń
      4. Wychodzi na to, że mogą obniżyć oprocentowanie lokaty, której nie powinni byli nawet założyć.
        Klasyczny burdel a'la Ernest.

        Usuń
      5. "Anonimowy23 września 2020 16:53

        Co system przepuszcza i później to co jest na potwierdzeniu lokaty to jest obowiązujące. I kropka. "

        -bardzo dobra, dobitna riposta.

        Ze swoich doświadczeń dodam, że wielokrotnie zakładałem Lokaty na Nowe Środki "na krawędzi" tj. wpłacając na chwilę większą kwotę, zakładając lokatę na ile system pozwolił (ile zaliczył do nowych środków) i resztę tego samego dnia przelewałem do innego banku. Zawsze (przez okres ponad 2 lat) otrzymałem pełne odsetki za te nowe środki na lokacie.

        Lokatę da się założyć to zakładaj i nie doszukuj się dziury w całym.

        Usuń
      6. @Anonimowy, 23 września 2020, 18:39 - Już to raz przerabiałem. Później reklamacje można pisać na Berdyczów :)

        Usuń
      7. "Wychodzi na to, że mogą obniżyć oprocentowanie lokaty, której nie powinni byli nawet założyć."

        Nie mogą obniżyć - bo nigdzie nie ma o tym wzmianki w regulaminie. Cały czas mylicie nową wersję lokaty NnŚ z tą starą, na której rzeczywiście była mowa o obniżeniu % w przypadku nie spełnienia warunków tzw. "nowych środków". Obecnie ze "starych środków" lokata po prostu się nie założy.

        Usuń
      8. @Marek, 23 września 2020, 19:19

        Po wygenerowaniu potwierdzenia lokaty na samym końcu jest wyjaśnienie do odnośnika (*) mówiące, że rzeczywistą wysokość oprocentowania określają TOiP oraz regulamin.

        Usuń
      9. Jestem ich klientem od niemal 9 lat, ale takiego myku z regulaminem jak w tym paragrafie nie pamiętam, a zakładałem bardzo dużo lokat przez te lata!

        Usuń
      10. Zgadzam się z @Marek. Nawet taką informację otrzymałem na infolinii. Konsultant powiedział, że po założeniu lokaty mogę zrobić ze środkami co chce i nie muszą być w banku (Idea).

        Usuń
      11. Za jakiś czas okaże się czy popełniłem błąd zakładając Zawrotną @2,5% zamiast Na Nowe Środki @2,9% po zerwaniu swoich wcześniej założonych wrześniowych lokat Na Nowe Środki @1,2% :)

        Usuń
      12. Pobierajcie sobie potwierdzenie założenia lokat jako zestawienie a nie za każdą założoną lokatę pojedynczo. Wtedy nie widzicie "*" i śpicie spokojnie.

        Usuń
      13. Jak pobrac jako zestawienie?

        Usuń
      14. "Jak pobrać jako zestawienie?"

        Przyłączam się do pytania.

        Usuń
      15. @Anonimowy, 25 września 2020, 06:40

        Zestawienie czego? Może chodzi o potwierdzenie?

        Usuń
      16. We wygenerowanym potwierdzeniu lokaty, widnieje co prawda 2,90% oprocentowania, ale jest odnośnik (*) z objaśnieniem na samym dole mówiącym, że wysokość przysługującego oprocentowania określa regulamin lokaty.

        Usuń
      17. Już służę pomocą jak pobrać zestawienie posiadanych lokat - mające znaczenie dokumentu bankowego, z adnotacją:

        "Niniejszy dokument został wygenerowany elektronicznie w dniu ..., godz. ... i nie wymaga podpisu ani stempla. Dokument sporządzony na podstawie art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe."

        Lokaty-lokaty osobiste [klikamy w znaczek tam, gdzie kończy się napis lokaty osobiste] i klikamy przycisk "pobierz".

        Zapisujemy w bezpiecznym miejscu :)

        Usuń
      18. Wielkie dzięki Anonimus! Tyle jestem w tym banku i nawet nie wiedeziałem o takim zestawieniu ;)

        Usuń
      19. Rzeczywiście, stoi napisane: "Podano wysokość oprocentowania obowiązującą w chwili wygenerowania potwierdzenia ..." - czy to oznacza, że trzeba czekać aż do momentu zakończenia lokaty nie mając pewności ile wypłacą? To wygląda jak podstęp!

        Usuń
      20. Tak, przez ten dość niespotykany u nich wcześniej zapis regulaminowy (§ 3 ust. 6) w zasadzie aż do końca trwania lokaty nie wiadomo jakie jest na niej oprocentowanie.

        Usuń
    41. Odpowiedzi
      1. Dziwne, bo w § 4. ust. 1. regulaminu opublikowanego wczoraj (https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_220_3M.pdf) stoi:
        "Oprocentowanie Lokaty jest stałe i wynosi 2,20% w skali roku" - komu tu wierzyć?

        Usuń
      2. I 2,2% na Nowe Środki Plus. Zmienia się szybko 😂

        Usuń
      3. Stałe oznacza, że jak założysz w danej chwili lokatę i masz wpisany % to się to dla Ciebie nie zmieni do końca trwania lokaty. Ale następnego dnia inna osoba, która chce założyć lokatę, już widzi mniejszy %.

        Usuń
      4. @Anonimowy 23 września 2020 22:53
        Tam również znajdują się pozostałe regulaminy zawrotnej, tzn. i ten na 1,2% i ten na 2,5% i pozostałe. Regulaminów jest wiele i zmieniają się w zależności od tego, co w danym momencie jest oferowane i to jest jak najbardziej normalne.

        Usuń
      5. To ile teraz dają na Zawrotnej? Wciąż 2,2% ??

        Usuń
      6. Już mają dużo kasy i więcej nie potrzebują. Dużo osób się rzuciło na wysokie oprocentowanie. Ja tylko się martwię z czego oni nam wszystkim odsetki wypłacą.

        Usuń
      7. @Anonimowy, 24 września 2020, 22:04
        To chyba dość oczywiste - odsetki za obecne lokaty wypłacą z nowych depozytów :)

        Usuń
      8. Jak wszyscy założyli jednego dnia na 2,9% to wszystkim się kończą lokaty za 3 miesiące. Czyli muszą zwrócić naszą kasę plus odsetki. Może będą inwestować, żeby pomnożyć pieniądze.

        Usuń
    42. Już 2,2% od północy... niestety czekałam cały dzień na założenie konta osobistego przez bank i nie zdążyły mi już wpłynąć środki na konto

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Lepiej brać co dają, bo teraz już 2% na 3 miesiące, a pewnie jutro będzie jeszcze mniej...

        Usuń
      2. W mediach ucichło o Leszku Czarneckim więc i zapewne w bilansie też już spokojniej i oprocentowanie będą krok po kroku ciąć.

        Usuń
    43. Oprocentowanie na Nowe Środki już spadło.... Teraz jest 2% na 3 miesiące.

      OdpowiedzUsuń
    44. Mam tak samo.
      Dla lokaty na 3 m-ce tylko (a może aż?) 2,0%

      OdpowiedzUsuń
    45. Na jeden miesiąc, na 3 miesiące 2%☹️

      OdpowiedzUsuń
    46. Od dzisiaj obowiązuje nowa edycja regulaminu jednak wciąż z tym samym zapisem w § 3 ust. 6.
      https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Lokata_NA_NOWE_SRODKI_PLUS_Regulamin.pdf

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No i co z tego,..

        Usuń
      2. Podobno oprocentowanie na Zawrotnej też obniżyli.

        Usuń
    47. Jakie oprocentowanie teraz na zawrotnej? Ktoś wie?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Teraz 1,5% na zawrotnej. Ja założyłam na 2,2 i płakałam, że tak mało,bo było więcej. Najpierw 2,9. Potem 2,5. Ale miałam lokatę na 1,3 w Idea i nie wiedziałam czy zrywać czy nie. W końcu zerwałam.

        Usuń
      2. Dzisiaj tak samo. 1,5% na 3 mies. przy przelewie 50 tys. PLN do Santandera i Getinu.

        Usuń
      3. Przed minutą dało 1,4%.

        Usuń
      4. Spada i będzie spadać. Mają już wystarczająco środków. Ja żałuję, że za długo się zastanawiałam czy zrywać lokaty na 1% i w ciągu 1 dnia zawrotna spadła.

        Usuń
      5. No właśnie. :-) Ja żałuję, że przeczytałam komentarze dopiero w czwartek, w poniedziałek czytałam tylko artykuł i ponieważ na nowe środki się nie kwalifikuję, odpuściłam. Tymczasem mogłam mieć lokatę na 2,5%, a tak mam na 1,4...

        Usuń
      6. Ofertę na 2,5% utrzymywali nawet niecały dzień - od poniedziałku wieczorem do ok. 14:00 we wtorek.

        Usuń
      7. Bym akurat zdążyła...

        Usuń
      8. Mi przelew doszedł dopiero we wtorek o 15 i było już 2,2% na Zawrotnej. A musiałam zrobić przelew, bo musiałam mieć na koncie więcej niż miałam 20.08. Chciałam od razu położyć na Nowe Środki i na Zawrotną. Teraz myślę, że może najpierw trzeba było dać na Zawrotną, a potem spokojnie poczekać na przelew z nowymi środkami.

        Usuń
    48. Czy oferta Zawrotnej pojawia się tylko przy zerwaniu lokaty, czy przy próbie przelewu z konta osobistego też?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Przy przelewie z konta.

        Usuń
      2. Nie wiem. Ale jak się nie pojawi przy przelewie z konta osobistego to załóż jakąś lokatę i zerwij i znowu spróbuj.

        Usuń
      3. Dziś zerwałem beztroską i przy przelewie na 30 tys. pojawiła się zawrotna na 1,5%.

        Usuń
      4. @Anonimowy, 25 września 2020, 13:19 - To super, ale Anonimowy (24 września 2020, 19:40) pytał czy oferta Zawrotnej pojawia się tylko przy zerwaniu lokaty, czy również przy próbie przelewu z konta osobistego.

        Usuń
      5. pamiętajcie że zawrotna działa przy inicjacji przelewu na min. 10 tys., może ktoś jeszcze o tym nie wie.

        Usuń
    49. Na Nowe Środki spadła. Teraz jest 1,7% na 3 miesiące. 1,9% na 2 miesiące. 2% na 1 miesiąc.

      OdpowiedzUsuń
    50. Oprocentowanie w wysokości 2,00% w skali roku dla nowych środków na 1 miesiąc
      Oprocentowanie w wysokości 1,90% w skali roku dla nowych środków na 2 miesiące
      Oprocentowanie w wysokości 1,70% w skali roku dla nowych środków na 3 miesiące

      OdpowiedzUsuń
    51. Znowu oprocentowania poleciały w dół... dziś już 2% tylko na 1 m-c :-(

      OdpowiedzUsuń
    52. Dzisiaj już niestety max 2 proc.

      OdpowiedzUsuń
    53. Coraz mniej atrakcyjny bank do trzymania tam pieniędzy. Zobaczymy co zrobią na koniec roku.... no chyba że bankierzy myślą że ludzie zostawią u nich kasę na lokatach 0,1% ot tak z przyzwyczajenia.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Coraz mniej atrakcyjny bank do trzymania tam pieniędzy? Podziel się z nami jeśli masz jakieś lepsze marki w zanadrzu?

        Usuń
      2. No właśnie. Dziś tylko Idea Bank ratuje sens trzymania kasy na lokatach. I nie ma do tego alternatywy. Nawet Millenium już przestał dawać 1% na KO Profit. Zaraz tak samo może zrobić Alior.

        Usuń
      3. Oprocentowania w wysok. 1% na KO w Alior w ramach tzw. korzyści obowiązuje tylko do 15. października.

        Usuń
      4. Facto 1,6% na 9i12m

        Usuń
      5. Podobno ten włoski 'bank' od lokat Facto ma problemy z płynnością!

        Usuń
      6. Facto nie podlega pod zabezpieczenia BFG.

        Usuń
      7. Podlega pod włoski BFG. Ale współczuję dochodzenia swoich środków. Czytałem kiedyś artykuł dziennikarza który próbował dostać jakieś informajce jako potencjalny klient. Nic nie wskórał.

        Usuń
      8. Ale za to przy zerwaniu lokaty zwracają kasę już po miesiącu :)

        Usuń
    54. Znów mniej. Obniżyli do max. 1,7%, na 3 mies: 1,4%

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Od wczoraj jeszcze mniej. Sytuacja się uspokoiła więc już nie mają ciśnienia.

        Usuń

    Aktualnie najpopularniejsza promocja:

    Zgarnij 700 zł w bonusach za konto w Santander Banku [AKTUALIZACJA: + 100 zł na zakupy]

    Nowa edycja przynosi pozytywną zmianę.  Teraz w celu uzyskania jednego z bonusów, bank już nie wymaga wpływów z określonego źródła (np. wyna...