Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Zmiana opłat i prowizji w Credit Agricole od 24.09.2023

700 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium oraz ING7% + 200 zł od Pekao630 zł od BNP Paribas

17.08.2023

Zmiana opłat i prowizji w Credit Agricole od 24.09.2023

Kolejny bank zapowiedział zmianę cennika.

Zmiana opłat i prowizji w Credit Agricole od 24.09.2023
Tym razem to Credit Agricole, który wprowadza podwyżki oraz śrubuje warunki, których realizacja zapewnia zwolnienie z opłat. Zmiany wejdą w życie od 24.09.2023 roku.

Pierwszą komunikację na temat nowej tabeli opłat i prowizji bank rozesłał do klientów już w lipcu, ale później uzupełnił ją jeszcze o jedną wiadomość, w której zawarł wykaz podpowiedzi jak uniknąć opłat. Dziś więc zbiorczo przyglądam się zapowiedzianym modyfikacjom, podpowiadam co zrobić, jeśli zmiany Ci nie odpowiadają oraz przedstawiam pomysły na zmianę na lepsze konto.

Konto dla Ciebie: wyższe opłaty i wymóg większej aktywności


Dziewiątka dominuje w cenach - ze sklepów kojarzymy 9,99 albo 199 zł. Bo to wygląda lepiej, niż 10 czy 200 zł. W Credit Agricole postanowiono już w to się nie bawić i opłaty ulegają zaokrągleniu. Właśnie zamiast 9 zł za prowadzenie Konta dla Ciebie czy za wydaną do niego kartę, już wkrótce miesięczne opłaty wyniosą po 10 zł. Jeśli więc ktoś ma Konto dla Ciebie wraz z kartą i nie spełni warunków (zwalniających z opłat), to bank naliczy mu 20 zł. 

Jeśli chodzi o standardowe konta osobiste dla klientów indywidualnych to Konto dla Ciebie w Credit Agricole będzie jednym z najdroższych kont na rynku bankowym w Polsce. Warto więc będzie się strzec, by takich opłat uniknąć. Jednak i tutaj zmieniają się zasady - dotychczasową minimalną aktywność w postaci zapewniania wpływu min. 1 000 zł oraz wykonania co najmniej 1 płatności kartą lub Blikiem, zastąpią inne wymogi. By uniknąć opłat (10 zł za konto i 10 zł za kartę), będzie należało pamiętać o zapewnianiu comiesięcznego wpływu w wysokości min. 1 500 zł oraz wykonaniu już 5 płatności kartą wydaną do konta i/lub Blikiem.

Wzrośnie też koszt wypłat gotówki kartą z bankomatów - od 24.09.2023 r. prowizja wyniesie 9 zł zamiast dotychczasowych 7 zł, aczkolwiek ciągle da się jej uniknąć. Tu nadal wystarczy w poprzednim miesiącu zrealizować warunki zwalniające z opłaty za konto i kartę, więc jeśli zapewniać będziesz wpływ 1 500 zł i wykonanie 5 płatności, to z dowolnych bankomatów w Polsce środki kartą podejmiesz bez dodatkowych kosztów.

Od 24.09.2023 r. wzrosną też następujące opłaty: 

  • za prowadzenie rachunku walutowego - z 4 do 5 zł miesięcznie (sic! W większości banków takie konta prowadzone są bez opłat nawet bez konieczności spełniania jakichkolwiek warunków);
  • za wysyłkę komunikatów sms w ramach CA24 SMS (opłata miesięczna wzrośnie z 6 do 7 zł) - to opłata za ten pakiet często zaskakuje osoby zakładające konto w Credit Agricole. Nie wiedzieć na jakim etapie jest ona włączona, po krótkim okresie darmowego udostępnienia staje się płatna (jednak po reklamacji bank wyłącza usługę i zwraca opłatę - tak przynajmniej wynika z dość licznych sygnałów otrzymywanych od Czytelników);
  • za wypłatę gotówki (w kraju) w ramach usługi cashback - zamiast 2 zł bank będzie pobierać 3 zł za każdą wypłatę (o ile więc wzrosty wyżej wymienionych opłat są dość symboliczne, to tu koszt wypłat gotówki przy okazji zakupów w sklepach wzrasta o 50%; inflacja podawana przez GUS wymięka).

Coraz droższe konta wycofane z oferty


Zapowiadanymi zmianami zainteresować powinni się posiadacze następujących rachunków: 1 Konto, Konto PROSTOoszczędzające, Konto PROSTOoszczędzające PLUS, Konto PROSTOoszczędzające PREMIUM, Credit Agricole e-Konto, Konto Klasyczne, Konto Plus. W większości przypadków po prostu wzrasta miesięczna opłata za prowadzenie konta, ale szczególną uwagę zachować muszą posiadacze 1 Konta, gdzie opłata z poziomu 0 zł zmienia się na 6 zł miesięcznie.

Przy okazji zmian cennika już nieco "tradycyjnie" w górę idą też opłaty i prowizje m.in. za wypłaty i wpłaty gotówkowe w placówkach banku oraz za zlecane tam przelewy.

Pełen wykaz zapowiadanych zmian znajdziesz w dokumentach podlinkowanych na końcu niniejszego wpisu.

Co zrobić, gdy zmiany Ci nie odpowiadają?


Zmiana regulacji bankowych może być impulsem do zamknięcia konta, ale i okazją do zrobienia tego w szybki sposób. Tu posłużę się cytatem ze strony banku:
"Jeśli nie zgadzasz się na (...) zmiany - to do 23 września 2023 roku możesz bezpłatnie: 
   - zgłosić nam sprzeciw – wtedy umowa konta wygaśnie 23 września 2023 roku, 
   - wypowiedzieć umowę konta – ze skutkiem od dnia, w którym poinformowaliśmy Ciebie o zmianach, nie później niż do 24 września 2023 roku. 
Jeśli przed 24 września 2023 roku nie zgłosisz nam sprzeciwu, ani nie wypowiesz umowy konta - uznamy, że zgadzasz się na te zmiany"


Jeśli chcesz zgłosić sprzeciw lub wypowiedzieć umowę, możesz to zrobić na jeden z poniższych sposobów:

  • listownie – na adres: Credit Agricole Bank Polska S.A., ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław lub na adres naszej dowolnej placówki, 
  • telefonicznie – pod numerem 19 019 lub 71 35 49 009 (opłata wg stawek Twego operatora) lub
  • w dowolnej placówce Credit Agricole.

Co w zamian? Dobrych kont nie brakuje i okazji do zarobku też wiele


Aktualnie topowe promocje bankowe (dla kont, które jednocześnie łatwo można utrzymać za 0 zł) to:


Przydatne linki:

    73 komentarze:

    1. Rozsyłali wiadomości o tej zmianie już kilka tygodni temu i w związku z tym udałem się do oddziału, żeby złożyć wypowiedzenie w trybie natychmiastowym - nie da się 🤡

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak to nie da się. Czyli trzeba czekać m-ąc wypowiedzenia? Czy zamkną tego 24--ego września?? 🤔

        Usuń
      2. Łaski nie robią, jak tylko macie możliwość to naciskajcie, egzekwuje swoje prawa. To nasz wspólny interes.

        Usuń
      3. Być może telefon na infolinię z zażaleniem postawi do pionu ludzi z tego oddziału 😋

        Usuń
    2. No to czekam tylko do zakończenia lokaty i konto do zamknięcia.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Póki co idą w stronę Alior banku cashbeck lepszy i nie można zamknąć przez rok.

        Usuń
      2. Tzw. prowizja za usługę cashback wzrasta do 3 zł za każdą wypłatę. Czy w Alior również?

        Usuń
      3. Usługa cashback w Alior jest wciąż darmowa 😃

        Usuń
    3. Z ciekawości pogooglowałem ilu mają klientów = 2 mln. Nawet jeśli kilka procent z nich odejdzie to pewnie i tak wyjdą na plus. Duży może więcej. Mały bank by tak opłat nie podniósł.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zdecydowana większość ich klientów to kredytobiorcy, więc po co im konta?

        Usuń
      2. Przerobiłem już właściwie wszystkie banki oprócz BOŚ, Toyota Banku i Plus Banku. Credit Agricole to wg mnie absolutnie najgorszy bank. Oferta niczym nie przekonuje, marne oprocentowanie, słaba obsługa, bankowość i aplikacja daleko za innymi. Do tego teraz jeszcze takie zmiany na gorsze. Nie wiem skąd mają tylu klientów i co ich tam trzyma?

        Usuń
      3. Tak, bo to dawny Lukas :)

        Usuń
      4. Anonimowy17 sierpnia 2023 20:24
        Klienci z przyzwyczajenia. jeszcze z czasów Lukas Banku. Dużo z kredytami, rolowanymi pożyczkami i z zadłużeniem na kartach kredytowych, w niektórych miasteczkach są jedyną alternatywą dla PKO. Klientów młodych, oszczędnych i oszczędzających to w tym banku raczej nie ma.

        Usuń
      5. Mnie do banku ściągnęło kupno kanapy na raty - zadzwonili z ofertą łącznego zwrotu 500 zł za spłatę rat w ich banku. Już przy zakładaniu konta zauważyłam niski poziom banku, a teraz jestem uwiązana aż do zakończenia spłaty rat... Ale niewiele już zostało, nie mogę się doczekać pożegnania z Credit Agricole :) Gorszy jest jedynie Pekao S.A.

        Usuń
      6. Zdecydowanie gorszy jest Pocztowy - są wręcz bezkonkurencyjni 😂

        Usuń
    4. Czy już w sierpniu należy spełnić nowe warunki czyli wpływ 1500zł i 5 płatności żeby uniknąć opłat we wrześniu? Czy to będzie obowiązywać od września?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zmiany obowiązują od 24. września

        Usuń
      2. Tutaj jest jedno z najgorzej oprocentowanych kont oszczędnościowych i tylko jedna wypłata na miesiąc. Jak od 24 września, to do tej pory wpłata 1000 zwalnia z opłat na cały miesiąc wrzesień, więc od października, co najwyżej 5 opłat kartą i tak każdy wykonuje do cashbecku.

        Usuń
      3. Dokładnie, opłata za usługę cashback wzrasta do 3 zł za każdą wypłatę. Czy w Alior również?

        Usuń
      4. @JamesArthur jak się okazuje niestety nie od października, a od września należało spełnić warunki - ja tak nie zrobiłam i pobrało mi 20 zł

        Usuń
    5. Czy dyspozycję zamknięcia konta wciąż można złożyć tylko w oddziale?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Złotówka wszystko podaje na tacy, wystarczy przeczytać.

        Usuń
      2. Dokładnie, w powyższym opisie Złotówa zacytował treść wiadomości, którą kilka tygodni temu rozsyłali klientom.

        Usuń
    6. Ja założyłam konto w Lukasie chyba z 30 lat temu.Lukas był OK, CA już nie.Mam je jako konto główne i nie zmieniam, bo robię z niego wszystkie przelewy. Nie wiem, czy da się bez przepisywania przenieść bazę klientów do innego banku. No i musiałabym Urząd Skarbowy zawiadamiać o każdorazowej zmianie banku.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Łukasiewicz założył Lukas w 1992 r. Była to firma kredytowa specjalizująca się w udzielaniu kredytów ratalnych na zakup produktów AGD i RTV. W 2001 r. przejął ich francuski bank dla rolników Crédit Agricole.

        Usuń
    7. Pytanie do znawców tematu: czy w przypadku zmiany TOiP bank może odmówić przyjęcia dyspozycji zamknięcia konta w trybie natychmiastowym?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Może odmówić tylko, jeśli zrobisz to nieumiejętnie. Np.: bank dopuszcza możliwość złożenia wypow. tylko w formie pisemnej a Ty chcesz złożyć telefonicznie; nie ma Twojego wzoru podpisu a Ty wyślesz im wypow. papierowe bez potwierdzenia notarialnego; podpis nie będzie się zgadzał z wzorem podpisu; zmiany w toip dotyczą np. kart kredytowych a ty masz tylko ROR i chcesz skorzystać z trybu natychm.-nie skorzystasz bo zmiany ciebie nie dotyczą.

        Usuń
      2. W przypadku tu dyskutowanym praktycznie wchodzi w grę dyspozycja zamknięcia ROR złożona w oddziale, a jego założenie odbyło się tą samą drogą czyli w oddziale.

        Usuń
      3. Można zadzwonić. Tyle, że nie będziesz miał papierowego potwierdzenia zamknięcia.

        Usuń
      4. Ponawiam pytanie: czy w przypadku zmiany TOiP pracownik oddziału banku może odmówić przyjęcia dyspozycji zamknięcia konta w trybie natychmiastowym?

        Usuń
      5. Masz już udzieloną właściwą odpowiedź w pierwszym komentarzu. Jeżeli jednak oczekujesz innej, to proszę: Nie, absolutnie nie może.

        Usuń
      6. Ale jakim prawem mieliby odmówić? Nie ma takiej opcji. Muszą przyjąć i zrealizować wypowiedzenie jak zmieniają regulacje.

        Usuń
      7. Zgodnie z powyższym opisem Złotówy, tego konta i tak nie zamkną wcześniej niż za miesiąc 😬

        "Jeśli nie zgadzasz się na zmiany, to do 23. września możesz bezpłatnie:
        - zgłosić nam sprzeciw, wtedy umowa konta wygaśnie 23. września
        - wypowiedzieć umowę konta ze skutkiem od dnia, w którym poinformowaliśmy o zmianach"

        Ja taką info otrzymałem już ponad 3 tygodnie temu - co to wszystko niby znaczy?

        Usuń
      8. @Anonimowy, 19 sierpnia 2023, 17:07
        Masz słuszną rację - wypowiedzenie przyjmują, ale nie w trybie natychmiastowym 😬

        Usuń
      9. Czy komukolwiek przyjęli dyspozycję zamknięcia konta w trybie natychmiastowym?

        Usuń
      10. Mnie niestety w oddziale odmówili 😬

        Usuń
    8. Nowe warunki obowiązują od 24 września tzn. w którym miesiącu trzeba zacząć je spełniać żeby uniknąć opłat? od września czy już od sierpnia?
      Pamiętam, że kiedy BNP Paribas zwiększał liczbę wymaganych płatności kartą, to trzeba było je wykonać w miesiącu poprzedzającym miesiąc wprowadzenia zmian.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Złotówa wszystko podaje na tacy, wystarczy tylko przeczytać powyższy opis 😋

        Usuń
      2. Artykuł mówi tylko o tym, że opłaty wzrosną od 24.09.23., może to sugerować, że wymagane 5 transakcji trzeba wykonać już w sierpniu (bo do naliczenia opłaty brany jest pod uwagę miesiąc poprzedzający), z drugiej strony jednak, jeśli bank ma obowiązek informować o zmianach miesiąc wcześniej to w takiej sytuacji (naliczania opłaty na bazie poprzedniego miesiąca) klient dowiaduje się o podwyżce z dnia na dzień. Stąd wątpliwości, na które we wpisie nie znajduję odpowiedzi. Jeśli Ty ją widzisz to po prostu zacytuj zdanie, które wyjaśnia sprawę a nie wyjeżdżasz z tekstem, że wszystko podane jest na tacy.

        Usuń
      3. Dokładnie, zmiany obowiązują od 24. września 😋

        Usuń
    9. Da się zamknąć samą kartę?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ale to ci nic nie da bo żeby konto było za darmo to też będzie trzeba mieć wpływ 1,5 tys. i robić 5 płatności (wtedy blikiem).

        Usuń
      2. OK" Dzięki

        Usuń
    10. Dziś na infolinii odmówili przyjęcia dyspozycji zamknięcia konta i umowy obstając przy metodach w oddziale lub listownie, mimo że to nawet przeczy info z wiadomości, które rozsyłali - co za bałagan!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Hehe, jedynie Pocztowy ich przebija 😋

        Usuń
      2. Ja sam wolałem udać się do placówki żeby mieć papierowe potwierdzenie zamknięcia. Po tym jak poczytałem na forach o robieniu pod górkę przez ten bank przy próbie odejścia.chcę mieć takie zabezpieczenie i jeśli nie macie daleko do oddziału - to też Wam tak radzę. Poprosiłem panią, która zamykała mi konto - aby pozamykała wszystko co możliwe, łącznie z bankowością elektroniczną. Naciskałem kilkakrotnie na zamknięcie również CA24 pamiętając o czym wcześniej czytałem. Dostałem zapewnienie, że wszystko się zamknie razem z kontem i że cytuję: "nie robią takich numerów", że bankow. elektroniczna się nie zamknie itp. W domu jednak przestudiowałem papierowe potw. zamknięcia i była tam tylko mowa o samym koncie. Zadzwoniłem na ich infolinię i pan stwierdził, że rzeczywiście dyspozycja zamknięcia konta jest złożona, ale już CA24 - nie. Zleciłem, więc to u niego i mam nadzieję, że nie będzie już więcej problemów z definitywnym pożegnaniem się z CA ;)

        TomTom

        Usuń
      3. Ciekawe czy po zalogowaniu się do bankowości w menu "Konta" nie widać ROR. Mnie zamknęli od ręki jedynie KO - porażka!

        Usuń
    11. W przeszłości wraz z całą rodziną brałem 3-krotnie udział w promkach z 'przeniesieniem' konta z bardzo łatwymi do spełnienia warunkami, ale dzisiaj te 3-procentowe zwroty za obrót kartą bądź BLIK-iem z dość licznymi wykluczeniami MCC to wręcz zaprzeczenie bankobrania!

      OdpowiedzUsuń
    12. Chyba zrobiono mnie w jajo 🙂 Byłam kilka dni temu w oddziale zamknąć konto w związku z podwyżkami, miałam przygotowane pismo ze sprzeciwem i wypowiedzeniem umowy. Pani z obsługi powiedziała, że jest ono niepotrzebne, że wystrczy ze coś tam poklika w komputerze i taka forma wypowiedzenia umowy będzie ok. Poprosiłam o zamknięcie dostępu do bankowości internetowej, myślałam, ze będzie to z chwilą zamknięcia konta przez bank, ale okazało się ze dostęp zostanie zablokowany natychmiast przez panią. No ok. Natomiast na koniec dowiedziałam sie, że konto i tak zostanie zamknięte dopiero po 30 dniach i ze inaczej się nie da, mimo że nie mam już do niego żadnego dostępu. Nawet na stronie banku jest informacja o zamknięciu konta z dniem 23 wrzesnia. Padła informacja, że opłaty nie zostaną pobrane, ale pewnosci nie mam. Teraz zastanawiam się, czy rzeczywiście nie zostanę obciążona opłatami i czy w ogóle Pani miała rację. Żadnego też potwierdzenia zamknięcia konta nie dostanę ani smsowo ani na pismie „bo pani je juz teraz zamyka”. Chwilę wcześniej info, że po 30 dniach… Poległam, bo nie znałam dobrze procedur. Czy ktoś mógłby potwierdzić, czy to ok? swoja drogą wypowiedzialam wczesniej samodzielnie zgody marketingowe, a i tak przyszedł sms z podziekowniem za aktualizację danych (: choć nic takiego nie robilam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Potwierdzenie wypowiedzenia umowy mają obowiązek dać. Mają gotowy druczek na którym musi być "Stempel dzienny" i podpis (bazgroł) osoby przyjmującej to wypowiedzenie.
        Taka uwaga; żądają w tym wypowiedzeniu zwrotu kart płatniczych i tokenów. 😖

        Usuń
    13. Złotówa, należy zapewnić co-miesięczny wpływ w wysokości 1500 zł czy raczej sumę wpływów na kwotę 1500 zł?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Na ichniej infolinii tzw. doradca powiedział, że chodzi o sumę wpływów, ale czy można w to wierzyć, gdyż jednocześnie zastrzegł, że nie może to być wpływ z mojego konta w innym banku - groteska!

        Usuń
      2. @Anonimowy 27 września 2023 18:56
        Przecież TOiP jednoznacznie to określa:
        "Jeśli w poprzednim miesiącu kalendarzowym zapewniłeś wpływ na konto w wysokości 1500 zł (zgodnie z Regulaminem kont) oraz wykonałeś co najmniej 5 transakcji bezgotówkowych przy użyciu karty do konta lub kodu BLIK".
        Proszę zatem zwrócić uwagę na zapis i nie kombinować.

        @Anonimowy 28 września 2023 09:53
        Wiążące jest to co mówi zapis w umowie, regulaminie, TOiP... a nie to co jakiś konsultant powiedział na infolinii czy nawet na czacie - choć niektórzy tu potrafią przy okazji różnych komentarzy nadawać jakąś nadzwyczajną rangę tym czatowym informacjom.
        To co gdziekolwiek i kiedykolwiek powiedział tzw. doradca, nie ma tu żadnego znaczenia.

        Błąd 1.
        "doradca powiedział, że chodzi o sumę wpływów"

        Przeczytaj to co powyżej.
        Nie chodzi zatem o "sumę wpływów" ale o "wpływ" zgodnie z przytaczanym zapisem w TOiP.

        Błąd 2.
        "nie może to być wpływ z mojego konta w innym banku"

        "Regulamin kont dla osób fizycznych" mówi:
        "5. Jakie opłaty i prowizje pobieramy
        [...]
        4. Niektóre opłaty i prowizje obliczamy na podstawie wpływów na konto w poprzednim miesiącu kalendarzowym. Uwzględniamy wpłaty gotówkowe oraz przelewy na rachunek główny lub na rachunek walutowy. Nie bierzemy pod uwagę:
        a) przelewów pomiędzy rachunkami konta,
        b) przelewów z innych kont, które prowadzimy, a których jesteś posiadaczem lub do których jesteś pełnomocnikiem,
        c) przelewów z zakończonej lokaty,
        d) wypłat z Rachunku Oszczędzam, Antidotum PRO, Antidotum Progresywnego,
        e) przelewów na konto z tytułu odkupienia jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, który oferujemy."

        I w tym przypadku również bez kombinowania np. z "wpływami na konto" w cytowanym zapisie regulaminu kont dla osób fizycznych, w odniesieniu do zapisu z TOiP gdzie jest powiedziane o "wpływie na konto".
        Zarówno TOiP jak i regulamin są prawidłowo skonstruowane i nie ma tu jakiejś niejasności, a tym bardziej sprzeczności.

        Usuń
      3. Ichnia infolinia przebija nawet infolinię Pocztowego 🤡

        Usuń
      4. Od maja ub.r. uczestniczę razem z żoną w promce z 3-procentowymi zwrotami i zazwyczaj zasilamy swoje konta kwotami po 100-200 zł na potrzeby obrotów premiowanych zwrotami. Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek dokonał jednorazowego zasilenia w wysokości 1k, a mimo to nigdy nie płaciłem prowizji 😋

        Usuń
      5. @Anonimowy 28 września 2023 19:19
        Super!

        A teraz spójrzmy co mówi REGULAMIN promocji w której uczestniczysz.
        "wpływ na konto
        suma wpłat gotówkowych oraz przelewów na rachunek główny Twojego konta w miesiącu kalendarzowym."

        Idźmy też do tamtej TOiP:
        "Jeśli w poprzednim miesiącu kalendarzowym zapewniłeś wpływ na konto w wysokości 1000 zł (zgodnie z Regulaminem kont) oraz wykonałeś co najmniej 1 transakcję bezgotówkową przy użyciu karty do konta lub transakcję bezgotówkową przy użyciu kodu BLIK."

        A co mówi ten stary "Regulamin konta dla osób fizycznych"?
        "Bank oblicza Wpływ na Konto w miesiącu kalendarzowym, który poprzedza naliczenie opłaty lub prowizji, jako sumę Transakcji, które wynikają z wpłat gotówkowych oraz przelewów na rachunek główny w PLN [...]".

        A więc skoro tak sami określili czym jest "wpływ na konto" dla tej promocji, to czy mogą teraz z tego zapisu się wycofać?
        I gdzie tu ta rewelacja?

        Zachęcam zatem by zawsze czytać TO CO TRZEBA i póki co korzystać z tych 3% zwrotów do 25 zł miesięcznie jeszcze do grudnia 2023 r.

        Ps. Mam nadzieję że te stare zapisy ci nie przeszkadzają - choć i tak by można odczytać twój komentarz-ripostę - oraz że wraz z nową TOiP i regulaminem kont bank nie dopatrzy 🕵 się tych rozbieżności po to by je ci skorygować. 😎

        Usuń
      6. Czyli reasumując: czy to musi być jednorazowy wpływ czy nie musi?

        Usuń
      7. @Anonimowy 29 września 2023 11:45
        Reasumując? Masz podane wszystko na tacy. A @Anonimowy 28 września 2023 19:19 miesza powołując się na swoją promocję ze starymi wymaganiami, a sam temat to nie temat o starych promocjach tylko o zmianach opłat i prowizji które już obowiązują od 24.09.2023 w Credit Agricole.

        Stosowne dokumenty masz na stronie banku:
        - Tabela opłat i prowizji dla kont dla osób fizycznych
        - Dokument dotyczący opłat
        - Regulamin kont dla osób fizycznych

        W przypadku niespełnienia warunków bezpłatności (Konto dla Ciebie):
        - Prowadzenie konta (opłata miesięczna) - 10 zł
        - Użytkowanie karty (opłata miesięczna) - 10 zł

        Wznowienie karty po upływie terminu ważności:
        1. z wizerunkiem standardowym - 10 zł
        2. z wizerunkiem z katalogu - 15 zł

        Kto jednak chce niech kombinuje. W stosownym czasie bank upomni się o to co jego. 🤪

        Usuń
      8. Złotówa, czy mógłbyś się odnieść do oryginalnego pytania o to, czy tu biega o sumę wpływów na kwotę 1500 zł?

        Usuń
      9. No tak, jak dokumenty stanowiące jedyną wykładnię w temacie nie odpowiadają, to trzeba poszukać potwierdzenia tego co chce się usłyszeć.

        Usuń
      10. @Anonimowy 29 września 2023 17:03
        Czas na rozwiewanie wątpliwości ostatecznie mija z dniem jutrzejszym. Za nie spełnienie wymaganych warunków w najlepszym wypadku będzie opłata 20 zł, a być może w przypadku jakiejś promocji utrata prawa do takowej.
        Nawet z tego powodu lepiej zrobić jakiś przelew Expres Elixir czy BlueCash i mieć spokój.

        Usuń
      11. TOiP odnosi się do definicji w regulaminie kont, ale - przynajmniej na telefonie - ja w tym regulaminie jej nie znalazłem (jestem bez dostępu do komputera, a na telefonie przegląda się go fatalnie). Słowo "wpływ" (bez dopisku 'na sumę' czy 'na łączną kwotę') skłaniałoby do twierdzenia, że chodzi o jednorazowy (ja takowe zawsze robiłem/robię), ale (przynajmniej kiedyś) w regulaminie wpływ by definiowany jednak jako suma wpływów (tak było, choć to oczywiście mogło się zmienić).

        Usuń
      12. Wpłata gotówkowa 1500 ziko w ichnim ATM w dniu dzisiejszym też spełni warunek darmowości 😋

        Usuń
      13. Widać, że CA raczej spójnie w dokumentach używa go w praktyce jako 'suma wpływów' ; odniesienie w toip do regulaminu kont ma raczej na celu wyjaśnienia co wlicza się lub nie do tychże wpływów; patrząc jeszcze na toip w archiwalnych produktach jest już bardziej precyzyjnie mowa o sumie wpływów, niestety dla nowych jest już niechlujnie :/
        Z kolei w regulaminie dla innych produktów (limit w koncie) również mowa o wpływie znów jako o sumie:
        "5. Wysokość minimalnego wpływu określamy w umowie limitu w koncie.
        6. Na minimalny wpływ zaliczamy wpłaty gotówkowe oraz przelewy (...)"

        Ponadto nigdzie w tych dokumentach nie ma określenia 'jednorazowy wpływ'.

        Ogólnie nie będę testował, bo 1 przelew to i tak prościej :)

        Usuń
      14. @Anonimowy 30 września 2023 07:46
        Dokładnie tak. I o tym też jest mowa w komentarzu przy wyliczaniu błędów, gdzie jest zawarty cytat z "Regulaminu kont dla osób fizycznych".

        Przynajmniej jedna osoba która czyta dokumenty i to co już napisano. 👏

        Usuń
      15. Na infolinii twierdzą, że chodzi o sumę wpływów, ale czy można im wierzyć?

        Usuń
      16. @Anonimowy 30 września 2023 12:07
        Sądzę że jak zechcesz możesz.
        Zostało jeszcze 7 godzin i 5 minut.

        Usuń
      17. @Anonimowy 30 września 2023 09:11
        "Widać, że CA raczej spójnie w dokumentach używa go w praktyce jako 'suma wpływów' [...]"
        To tylko taka chałupnicza (nad)interpretacja, bo jest właśnie dokładnie odwrotnie. Credit Agricole spójnie używa pojęcia "wpływ".
        Jak ktoś ma wspomniane stare i nowe dokumenty, to bez problemu zauważy celowość wprowadzenia takich zmian a nie zarzucaną tu niechlujność (masakra!).

        Usuń
    14. 20-10 pobrało mi 20 zł opłat - nowe warunki zaczęłam spełniać od października, a nie od września, bo tak zrozumiałam te zmiany. Czy to dlatego?

      OdpowiedzUsuń
    15. Czy wpływ w wysokości 1,5k oraz wykonanie 5 płatności kartą i/lub BLIK-iem w danym m-cu zwalnia z opłaty za dany m-c czy za przyszły?

      OdpowiedzUsuń
    16. Właśnie wypłacili ostatni bonus w promce ze zwrotem za płatności, więc jutro składam w oddziale dyspozycję zamknięcia konta - czy wciąż można się spodziewać jakiejś oferty na zatrzymanie w trakcie okresu wypowiedzenia?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Podbijam pytanie.

        Usuń
      2. Mnie na zatrzymanie oferowali zniesienie opłat przez 6 m-cy 🤡

        Usuń

    Aktualnie najpopularniejsza promocja:

    Nie 600, a 700 zł za Konto Santander. Specjalnie dla Czytelników bloga Bankobranie!

    Oto najnowsza odsłona popularnej i sprawdzonej promocji konta w Santanderze. W wraz z nią dużo dobrych wieści. Do wzięcia czekałyby bonusy o...